Alle veelgestelde vragen

Terug naar klantenservice Selecteer categorie

Top 50 veelgestelde vragen

  • Hoe lang duurt een overboeking van mijn spaarrekening bij MoneYou naar mijn tegenrekening?

    Een overboeking die op een werkdag voor 13.00 uur wordt ingevoerd, wordt dezelfde werkdag nog verwerkt. Een overboeking die op een werkdag na 13.00 uur wordt ingevoerd, wordt de volgende werkdag verwerkt. De snelheid van de verwerking van je overboeking is ook afhankelijk van je eigen bank.

    Meestal duurt het één tot drie werkdagen voordat een overboeking wordt bijgeschreven op je tegenrekening.  Let op: in het weekend is er geen betalingsverkeer.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Is mijn spaargeld veilig bij MoneYou?

    Ja, bij MoneYou is je spaargeld in goede handen. MoneYou is voor 100% dochter van ABN AMRO Bank. Je spaargeld valt tot € 100.000 onder het Nederlandse depositogarantiestelsel.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Kan iemand anders ook geld storten op mijn spaarrekening?

    Ja, iemand anders kan ook rechtstreeks geld storten op je spaarrekening bij MoneYou. Het geld moet dan wel afkomstig zijn van een bank in Nederland.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Wat is de relatie tussen MoneYou en Abn Amro bank?

    MoneYou is een zelfstandige, 100% dochteronderneming van de ABN AMRO Bank N.V. en is gevestigd in Amsterdam

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe keert MoneYou de rente uit op mijn spaarrekening?

    MoneYou keert de rente direct uit na afloop van ieder kwartaal. De rente wordt bijgeschreven op de spaarrekening.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Tot welk bedrag kan ik jaarlijks boetevrij extra aflossen op mijn MoneYou Hypotheek?

    Per kalenderjaar mag je maximaal 10% van je hypotheeklening boetevrij af te lossen. Een aflossing behoort minimaal € 1000 te zijn. Als je hypotheeklening uit meerdere leningdelen bestaat, beslaat de vrijstelling van 10% op ieder leningdeel. Je kunt het bedrag zelf overmaken op het rekening nummer NL83RABO0100906206 onder vermelding van je hypotheekleningnummer (of het eventuele leningdeelnummer) met daarbij vermeld dat het om een extra aflossing gaat.
    Nadat MoneYou de extra aflossing heeft verwerkt (per de 1e van de maand), ontvang je een nieuw leningoverzicht.

    Het nieuwe termijnbedrag gaat in op de eerstvolgende maand na de maand waarin de extra aflossing is gedaan.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoeveel kan ik maximaal overboeken naar mijn MoneYou Spaarrekening?

    Per overboeking kan je maximaal € 999.999 overboeken naar je MoneYou Spaarrekening. Een overboeking van MoneYou naar je tegenrekening kent geen limiet.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Ik ben mijn Gebruikersnaam vergeten. Wat nu?

    Bij het openen van je spaarrekening heeft MoneYou je een e-mail gestuurd met daarin de Gebruikersnaam. Deze email heeft als onderwerp "Activeren MoneYou Spaarrekening".

    Kun je deze e-mail niet terugvinden of heb je de Gebruikersnaam al eens gewijzigd? Neem dan telefonisch contact op met de MoneYou Klantenservice via 0800 - 666 3993 (kosteloos). Nadat we je identiteit hebben gecontroleerd zullen we je de Gebruikersnaam per e-mail toesturen.

    Tip: wist je dat je heel eenvoudig de Gebruikersnaam kunt wijzigen op je Persoonlijke pagina. Zie:
    Hoe kan ik mijn Gebruikersnaam wijzigen?

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Kan ik ook geld storten op mijn spaarrekening vanaf een andere rekening dan mijn tegenrekening?

    Bij MoneYou kan er ook geld gestort worden op de spaarrekening vanaf een andere Nederlandse bankrekening. Let op: de allereerste overboeking naar spaarrekening moet wel afkomstig zijn van de tegenrekening.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe lang duurt een overboeking naar mijn spaarrekening bij MoneYou?

    Meestal duurt het één tot drie werkdagen voordat een overboeking bij ons binnenkomt. Dit hangt af van de bank waar het geld vandaan komt. Zodra de overboeking door MoneYou is ontvangen, is dit direct zichtbaar op je Persoonlijke pagina.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Kan ik mijn hypotheek met de huidige regels na 1 januari 2013 nog steeds oversluiten naar een andere bank?

    Dat kan nog steeds. Voor het bedrag van een bestaande hypotheek waarvan de rente aftrekbaar is, kan deze hypotheek ook na 1 januari 2013 overgesloten worden naar een andere bank. Als je bij oversluiten meer leent, dan gelden voor het bedrag dat je meer leent de nieuwe regels.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Kan ik zonder kosten (extra) aflossen op mijn MoneYou Doorlopend Krediet?

    Je kunt het bedrag dat je extra wilt aflossen overmaken op rekeningnummer NL24ABNA024.32.39.947 ten name van MoneYou Kredieten BV onder vermelding van het contractnummer van je MoneYou Doorlopend Krediet. Er wordt geen boeterente berekend.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Mijn Persoonlijke pagina is geblokkeerd door het foutief invullen van het antwoord op mijn Geheime vraag. Wat nu?

    We willen je vragen telefonisch contact met onze klantenservice op te nemen via 0800- 666 3993 (kosteloos). Na een juiste verificatie van je persoonsgegevens zullen we de Geheime vraag en het antwoord op de Geheime vraag per e-mail verstrekken.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Wat betekent de rentedaling bij deposito sparen voor mijn nog lopende deposito?

    Deze rentedaling heeft geen gevolgen voor je huidige deposito. Je deposito heeft een vaste rente en blijft tijdens de looptijd dezelfde rente ontvangen. De rente heeft alleen gevolgen voor deposito’s die vanaf 21 juli geopend worden. Deze ontvangen de nieuwe rente.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Ik wil een gezamenlijke spaarrekening openen. Kan dat?

    Ja, dat kan. Je kunt een spaarrekening op twee namen openen bij MoneYou. Dit noemen we een gezamenlijke rekening. Beide rekeninghouders zijn ieder afzonderlijk bevoegd om over het spaartegoed op de spaarrekening te beschikken.

    Voor het openen van een gezamenlijke spaarrekening heb je een tegenrekening nodig die exact dezelfde tenaamstelling en adresgegevens kent als de tenaamstelling en adresgegevens die je vermeld tijdens de aanvraag van de nieuwe gezamenlijke spaarrekening.

    MoneYou controleert deze tenaamstelling en adresgegevens met de tenaamstelling en adresgegevens van de tegenrekening. Komen deze gegevens niet met elkaar overeen? Dan ontvang je van ons een e-mail waarin we vragen om aanvullende informatie.   

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe kan ik mijn Financieel Jaaroverzicht downloaden?

    Je kunt je Financieel Jaaroverzicht downloaden.
    Log in op je Persoonlijke pagina en ga in het menu naar ‘Mijn gegevens’. Hier kun je kiezen voor ‘Jaaroverzicht’. Je kunt het overzicht, in de vorm van een PDF-document, bekijken en eventueel uitprinten.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe zeg ik mijn spaarrekening bij MoneYou op?

    Bij MoneYou kan je zelf online een rekening opheffen. Dit is heel eenvoudig: log in op je Persoonlijke pagina, klik in het menu op 'Spaarrekeningen' en dan 'Rekening opheffen'. Je kan aangeven naar welk rekeningnummer het saldo en de resterende rente overgeboekt moet worden. 

    Zijn er aan je spaarrekening bij MoneYou spaardeposito’s gekoppeld? Dan eindigen deze spaardeposito’s tegelijk met de spaarrekening. In het geval van voortijdige beëindiging van het spaardeposito ontvang je alleen het basisrentetarief en geen toprente.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe kan ik geld opnemen vanaf mijn spaarrekening?

    Bij MoneYou kun je geld opnemen van de MoneYou (Kwartaal) Spaarrekening door in te loggen op je Persoonlijke pagina. Ga in het menu ‘Overboekingen’ naar ‘Nieuwe overboeking’. Vul hier het gewenste bedrag in. Let op: er kunnen alleen bedragen overgeboekt worden naar de tegenrekening. Dit is een extra veiligheidsmaatregel van MoneYou.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Wat is de marktwaarde van mijn woning?

    De volgende waarden van de woning worden als marktwaarde beschouwd: 
    1.     De getaxeerde marktwaarde (de marktwaarde moet in uw taxatierapport staan) 
    2.     WOZ-waarde (staat op de WOZ-verklaring) 
    3.     Nieuwbouw marktwaarde (=Stichtingskosten inclusief renteverlies tijdens de bouw). Bij nieuwbouw wordt de 
            marktwaarde als volgt berekend: Marktwaarde koop/aanneemsom (incl. bouwrente) + meerwerk + renteverlies 
            tijdens de bouw.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe lang duurt het voordat mijn offerte is goedgekeurd?

    Houd er rekening mee dat je minimaal 3 weken voor de passeerdatum de offerte en de gevraagde documenten hebt ingestuurd. Documenten die je instuurt, worden normaal binnen 4 werkdagen na ontvangst beoordeeld. Je krijgt van ons bericht wanneer er iets niet klopt. Als je dossier compleet is en alle stukken al eens beoordeeld zijn wordt het gehele dossier nog eens gecontroleerd. Dit duurt normaal ook 4 werkdagen. LET OP! Houd er rekening mee dat er soms extra documenten nodig zijn of dat een document niet goed wordt beoordeeld. Dat kan veel extra tijd kosten, dus laat het niet op het laatste moment aankomen. Je kunt binnen je persoonlijke hypotheekomgeving volgen welke documenten we hebben ontvangen en beoordeeld. Na een positieve beoordeling is ook tijd nodig om dit door te geven en het geld over te maken aan de notaris.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe wijzig ik mijn particuliere tegenrekening?

    Dit kun je doen door in te loggen op je Persoonlijke pagina en daar via het linkermenu te kiezen voor 'Mijn gegevens', 'Wijzigen gegevens' en tot slot 'Tegenrekening'.

    Zie je de optie niet in het menu staan? Dan willen we je vriendelijk vragen het schermformaat van je beeldscherm aan te passen van 100% naar 75%.

    Indien de bestaande tegenrekening niet meer actief is, kun je helaas geen gebruikmaken van geautomatiseerde bevestiging waarmee je bewijst dat je de rekeninghouder bent/was van de te vervangen tegenrekening. Je zult daarom gevraagd worden een kopie van het identiteitsbewijs toe te sturen, alsook een origineel bankafschrift waaruit blijkt dat deze rekening gesloten is en wat de tenaamstelling was.

    De status van je aanvraag volgen? Dat kan via je Persoonlijke pagina. Log in en kies in het linkermenu voor 'Mijn gegevens' en tot slot ' Tegenrekening'.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Ik ben het antwoord op mijn geheime vraag vergeten. Wat nu?

    We willen je vragen telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice op 0800 - 666 3993 (kosteloos).

    Na een juiste verificatie van je persoonsgegevens verstrekken we het antwoord op je geheime vraag. Met dit antwoord kun je bijvoorbeeld het wachtwoord vergeten proces vervolgen.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Wat is het adres van MoneYou?

    MoneYou is gevestigd aan het Science Park 404, 1098 XH Amsterdam. Je kunt ons kosteloos bellen via 0800-666 3993.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoeveel spaardeposito’s kan ik openen?

    Er geldt geen maximum voor het aantal te openen spaardeposito’s.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Ik wil mijn MoneYou Hypotheek (gedeeltelijk) aflossen. Hoe werkt dat?

    Aflossen op je MoneYou Hypotheek is eenvoudig. Je kunt je per kalenderjaar maximaal 10% van je hypotheek boetevrij aflossen.

    Hierbij zijn de volgende zaken goed om te weten:
    * Bestaat je lening uit meerdere leningdelen? Dan geldt de vrijstelling van 10% op ieder leningdeel.
    * Wil je meer dan 10% aflossen? Dan kan er sprake zijn van een boeteregeling.

    De volgende stappen doe je voor je aflossing:
    * Maak het extra aflosbedrag over op rekeningnummer NL83RABO 010.09.06.206.
    * Vermeld hierbij dat het om een ‘extra aflossing’ gaat.
    * Vermeld ook je hypotheeknummer en het leningdeelnummer (indien van toepassing).

    Nadat MoneYou je extra aflossing heeft verwerkt (per eerste van de maand), ontvang je een nieuw leningoverzicht.

    Neem voor meer informatie telefonisch contact op met MoneYou via 0800 - 666 3993 (kosteloos), kies optie 4 voor Hypotheken.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Valt mijn MoneYou (Kwartaal) Spaarrekening onder het depositogarantiestelsel?

    Ja, je spaargeld bij MoneYou valt tot € 100.000 onder het Nederlandse depositogarantiestelsel.
    Het depositogarantiestelsel garandeert een bedrag van € 100.000 per persoon per instelling (ongeacht het aantal rekeningen). In het geval van een en/of rekening van meerdere personen geldt dit per persoon. Houd er rekening mee dat bij uitvoering van het depositogarantiestelsel het geld dat je hebt staan bij ABN AMRO Bank, ABN AMRO MeesPierson en MoneYou wordt opgeteld. Meer informatie over het depositogarantiestelsel vind je op de website van De Nederlandsche Bank.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Wanneer mag ik boetevrij aflossen op mijn MoneYou Hypotheek?

    Je kunt boetevrij aflossen op je MoneYou Hypotheek bij:

    • Maandvariabele rente: bij hypotheken met een maandvariabele rente kun je onbeperkt aflossen. Ongeacht de rentestand en zonder betaling van een vergoeding.
    • Verkoop van de woning: als de aflossing direct verband houdt met de verkoop van het onderpand, ben je geen vergoeding verschuldigd. Deze verkoop moet wel gepaard gaan met zowel juridische (notariële) akte als een feitelijke levering van het complete onderpand, vrij van huur en gebruik aan een derde. Die derde mag geen rechtspersoon zijn of samenwerkingsvorm waarbij je betrokken bent.
    • Overlijden: als de aflossing plaatsvindt binnen 12 maanden na overlijden van de hypotheekgever is er geen vergoeding verschuldigd voor het door de overledene schuldig erkende bedrag.
    • Executie: als de aflossing plaatsvindt als gevolg van executoriale verkoop van het onderpand ben je geen vergoeding verschuldigd. Tenzij de executie het gevolg is van een eigen actie die jou in redelijkheid te verwijten valt.
    • Teniet gaan onderpand: als een aflossing plaatsvindt binnen 12 maanden na het volledig teniet gaan van het onderpand ben je geen vergoeding verschuldigd.
    • Renteherzieningsdatum: als de aflossing plaatsvindt per renteherzieningsdatum, ben je geen vergoeding verschuldigd.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe geef ik een wijziging door aan MoneYou?

    Ben je onlangs verhuisd? Of heb je een nieuw telefoonnummer? Of ben je van plan je e-mailadres te wijzigen? Geef je nieuwe gegevens dan aan ons door. Zo houd je je MoneYou-account up-to-date en kunnen wij je blijven bereiken. Je past je gegevens heel eenvoudig aan op je Persoonlijke pagina bij MoneYou, klik op ‘Mijn gegevens’, vervolgens 'Wijzigen gegevens' en tenslotte 'Adres' of ‘Contactgegevens’.

    Als er iets wijzigt voor je hypotheek dan kun je dit niet aangeven op je Persoonlijke pagina. Als je adres wijzigt, vernemen we dit graag schriftelijk onder vermelding van je hypotheeknummer en voorzien van (beide) handtekening(en). Je kunt de wijziging toesturen op:

    MoneYou
    Postbus 1715 
    3800 BS Amersfoort

    Wijzigt je correspondentie adres? Dan kun je de wijziging per e-mail doorgeven op moneyou@stater.nl, of - indien van toepassing - via het declaratieformulier van je bouwdepot.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe kan ik mijn Gebruikersnaam wijzigen?

    Bij MoneYou kan je eenvoudig je Gebruikersnaam wijzigen. Zo kan je een Gebruikersnaam kiezen die je zelf gemakkelijk kunt onthouden. Om deze te wijzigen volg de volgende vier stappen:

    1. Log in op je Persoonlijke pagina
    2. Kies onderaan in het linkermenu voor 'Mijn gegevens', vervolgens 'Wijzigen gegevens' en tenslotte voor 'Gebruikersnaam'.
    3. Bepaal zelf je nieuwe Gebruikersnaam. Deze bestaat uit minimaal 6 en maximaal 20 posities en kan zowel letters als cijfers bevatten.
    4. Bevestig je nieuwe Gebruikersnaam met het wachtwoord.
     
    Wanneer je een volgende keer gaat inloggen, kan je je nieuwe Gebruikersnaam gebruiken.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Ik ben een zelfstandig ondernemer. Kan ik bij MoneYou een hypotheek krijgen?

    Nee, als zelfstandig ondernemer kun je helaas geen hypotheek bij MoneYou krijgen.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Kan ik een spaarrekening openen voor mijn minderjarige kind?

    Het is helaas niet mogelijk om een spaarrekening te openen op naam van een minderjarig persoon. Wel kunnen ouders via hun eigen Persoonlijke pagina een extra spaarrekening openen en deze spaarrekening de naam van het kind geven (de ouders blijven dan de rekeninghouder van de spaarrekening). We noemen dit doelsparen.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Waarom staan de gegevens van mijn MoneYou Spaarrekening niet op het vooringevulde belastingformulier?

    MoneYou is wettelijk verplicht om de Belastingdienst te informeren. De Belastingdienst zou de gegevens van je MoneYou spaarrekening moeten vermelden in de aangifte. Wij hebben echter helaas geen invloed op de informatie die de Belastingdienst vermeldt op het vooringevulde belastingformulier. Om je aangifte verder in te vullen kan je het financieel jaaroverzicht via je MoneYou Persoonlijke pagina downloaden:

    Log in op je Persoonlijke pagina en ga in het menu naar ‘Mijn gegevens’. Hier kun je kiezen voor ‘Jaaroverzicht’. Je kunt het overzicht, in de vorm van een PDF-document, bekijken en eventueel printen.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Deblokkeren van de MoneYou Spaarrekening

    Er dient schriftelijk een verzoek ingediend te worden om je rekening te deblokkeren. Hiervoor is de handtekening van de rekeninghouder vereist met een kopie van een identiteitsbewijs van de rekeninghouder.

    Wanneer wij dit binnen hebben zullen wij de rekening deblokkeren.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe boek ik geld over vanaf mijn spaarrekening naar de tegenrekening?

    Je kunt geld opnemen vanaf je spaarrekening door in te loggen op je Persoonlijke pagina bij MoneYou. Ga in het menu ‘Overboekingen’ naar ‘Nieuwe overboeking’. Vul hier het gewenste bedrag in. Let op: er kunnen alleen bedragen overgeboekt worden naar de tegenrekening. Dit is een extra veiligheidsmaatregel van MoneYou. Contante opnamen zijn niet mogelijk.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe kan ik geld opnemen van mijn MoneYou Doorlopend Krediet?

    Je kunt geld opnemen van het MoneYou Doorlopend Krediet door in te loggen op je Persoonlijke pagina bij MoneYou en een opdracht te geven tot overboeken. Het bedrag zal dan verwerkt worden en binnen drie werkdagen op de opgegeven tegenrekening staan. Het kost niets om geld op te nemen.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Ik wil geld overboeken tussen mijn spaarrekeningen bij MoneYou. Hoe snel wordt dit geld overgeboekt?

    Je kunt op elk moment rechtstreeks geld overboeken tussen de spaarrekeningen op je eigen naam bij MoneYou. Deze overboekingen worden direct verwerkt, ook ’s avonds en in het weekend.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Kan ik bij MoneYou een overbruggingslening krijgen?

    Ja, het is bij MoneYou mogelijk om een overbruggingslening te nemen indien je huidige woning nog niet verkocht is. Je bent dan wel verplicht om je nieuwe hypotheek bij MoneYou af te sluiten.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Waarom staat mijn MoneYou Spaarrekening niet vooraf ingevuld op het aangifteformulier van de belastingdienst?

    Wij zijn verplicht om de gegevens uit je financieel jaaroverzicht bij de Belastingdienst aan te leveren. Normaal gesproken vult de Belastingdienst met deze gegevens je digitale belastingaangifte zoveel mogelijk vooraf in.
    Echter, dit jaar heeft de Belastingdienst de gegevens van MoneYou niet opgenomen in de aangifte. Je zult dus zelf de gegevens van je MoneYou product moeten invullen.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Wat moet ik doen bij een overlijden?

    Wanneer een dierbare is overleden, is het belangrijk om de financiële zaken snel en goed af te handelen. Je meldt een overlijden door telefonisch contact op te nemen met de MoneYou Klantenservice via 0800 - 666 3993 (kosteloos) of een e-mail te sturen naar mutaties@moneyou.nl. Na de melding ontvang je zo spoedig mogelijk een e-mail van ons. Hierin geven wij aan welke documenten wij nodig hebben om de bankzaken van de overledene zorgvuldig af te kunnen handelen.

    Bij een (Kwartaal) Spaarrekening kan de mede-rekeninghouder en/of nabestaande het spaartegoed voorlopig laten staan. We vragen op een moment dat het uitkomt een nieuwe spaarrekening te openen op eigen naam. MoneYou doet er alles aan om het spaartegoed spoedig over te boeken van de oude spaarrekening naar de nieuwe spaarrekening of een andere bankrekening.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Werkt de MoneYou Sparen App op iOS8?

    In de App Store is een update beschikbaar van de Sparen App waarmee de iOS8 wordt ondersteund. Dit is versie 4.5.3. Eerdere versies van de Sparen App werken niet optimaal met iOS8.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Ik heb al een lening. Kan MoneYou deze oversluiten?

    Bij het invullen van de aanvraag voor het MoneYou Doorlopend Krediet kun je aangeven dat je kredieten wilt oversluiten naar MoneYou. Je ontvangt een vrijblijvende offerte met daarbij de benodigde informatie. Nadat wij de offerte retour hebben ontvangen en de aanvraag hebben goedgekeurd, zal MoneYou de huidige leningen inlossen.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Ik heb een extra spaarrekening geopend. Kan ik nu gelijk geld overboeken?

    Als je een extra spaarrekening bij MoneYou hebt geopend via de Persoonlijke pagina, dan is het nieuwe rekeningnummer direct zichtbaar. Alléén vanaf de bestaande spaarrekeningen bij MoneYou kan je vervolgens gelijk overboeken naar deze nieuwe spaarrekening.

    Indien je vanaf een andere bank geld wilt overboeken naar de nieuwe spaarrekening, dan kun je dit pas na één werkdag doen. Het nieuwe rekeningnummer moet eerst nog door MoneYou aangemeld worden bij EBA (voorheen Equens) worden. Pas daarna is het rekeningnummer bekend bij de andere banken.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Kan ik mijn MoneYou Kwartaal Spaarrekening omzetten naar een MoneYou Spaarrekening?

    Nee, het is niet mogelijk om een MoneYou Kwartaal Spaarrekening om te zetten naar een MoneYou Spaarrekening maar als je inlogt op de Persoonlijke pagina dan kun je met 2 muisklikken een MoneYou Spaarrekening openen. Je kunt dan ook meteen saldo overboeken naar die nieuwe MoneYou Spaarrekening, zonder verlies van de bonusrente en zonder verlies van rentedagen.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Wat gebeurt er met mijn huidige hypotheek als ik een nieuwe woning koop na 1 januari 2013?

    Je kunt je huidige hypotheek meenemen naar je nieuwe woning. Dan verandert er niets. Verhoog je je hypotheekbedrag om uw nieuwe woning te kopen? Dan is vanaf 1 januari 2013 de rente van het extra hypotheekbedrag alleen aftrekbaar als je dit bedrag annuïtair (of lineair) volledig terugbetaalt binnen 30 jaar.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Aan welke eisen moet een tegenrekening voldoen?

    Een tegenrekening moet aan de volgende eisen voldoen:

    a. De tegenrekening is een Nederlandse betaalrekening bij een bank met een bankvergunning van De Nederlandsche Bank N.V.
    b. De tegenrekening is in euro.
    c. De tegenrekening staat (mede) op naam van de klant.
    d. De tegenrekening van klanten die samen een product afnemen,staat (mede) op naam van ieder van die klanten.



    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe open ik een MoneYou Spaarrekening?

    Je kunt via onze website eenvoudig een MoneYou Spaarrekening openen. Klik op de volgende link en vul het aanvraagformulier in. Je ontvangt per e-mail een bevestiging dat we je aanvraag hebben ontvangen.

    Log vervolgens in op je Persoonlijke pagina bij MoneYou en doorloop de volgende stappen om je spaarrekening te activeren:
    - Doe een overboeking vanaf de tegenrekening naar je MoneYou Spaarrekening;
    - Stuur ons (indien van toepassing) een recent rekeningafschrift ter verificatie van de tenaamstelling op
    klantenservice@moneyou.nl.

    Na ontvangst van de overboeking zal de MoneYou Spaarrekening klaar zijn voor gebruik.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Ik heb nu een variabele rente op mijn MoneYou Hypotheek. Ik wil de rente graag vastzetten voor een langere periode. Wat moet ik doen?

    Je kunt je variabele rente op elk gewenst moment kosteloos omzetten naar een vaste rente. Voor het omzetten kun je het formulier ‘omzetten naar vaste rente’  downloaden. Stuur dit formulier ingevuld en ondertekend naar:

    MoneYou
    Postbus 1715
    3800 BS Amersfoort.

    Na ontvangst van het formulier wordt de rente vastgezet per de eerste van de volgende maand.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Waarom staat er 31 december op mijn overzicht? Ik moet het saldo per 1 januari opgeven aan de belastingdienst.

    Het saldo dat staat opgegeven is per 31/12/ 24:00, dit hetzelfde tijdstip als 1/1 00:00 (een ondeelbaar moment). Je kunt dit saldo dus gebruiken.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Welke aflossingsvormen kan ik kiezen bij een Internet Hypotheek?

    Bij de MoneYou Internet Hypotheek heb je de keuze uit 2 aflossingsvormen: een Annuïteiten Hypotheek en een Aflossingsvrije Hypotheek. Kijk voor meer informatie over de kenmerken en voordelen op Hypotheekvormen.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Wat is het Depositogarantiestelsel?

    Het depositogarantiestelsel garandeert de terugbetaling van tegoeden op bankrekeningen in Nederland tot een bepaald bedrag wanneer de bank waar het geld is ondergebracht failliet gaat. Het stelsel is van toepassing op in Nederland gevestigde banken die een vergunning hebben van De Nederlandsche Bank (DNB). Het depositogarantiestelsel garandeert een bedrag van € 100.000 per persoon per instelling.

    Je MoneYou Spaarrekening wordt aangehouden bij ABN AMRO Bank N.V. Op het spaargeld van ABN AMRO Bank N.V. is het depositogarantiestelsel van toepassing. Bij uitvoering van het depositogarantiestelsel wordt het geld dat je hebt staan bij ABN AMRO Bank, bij ABN AMRO MeesPierson en bij MoneYou opgeteld. Het spaargeld wordt dus gezamenlijk gedekt tot een maximum van € 100.000 per persoon onder het depositogarantiestelsel.

    Meer informatie kun je vinden op de website van De Nederlandsche Bank of opvragen via de klantenservice van MoneYou. Bel hiervoor via 0800 - 666 39 93 (kosteloos) of stuur een bericht.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
Terug naar klantenservice

Contact

  • Mail ons

    Onze klantenservice helpt je graag bij het beantwoorden van je vragen.
    Stuur je mail naar:
     
    info@moneyou.nl

Sluiten

Inloggen