Bye Bye Moneyou Go

Moneyou Go is gestopt 

Beste Moneyou Go klant, 

Ons Go avontuur is tot een einde gekomen. Sinds 15 april 2021 zijn we gestopt en kun je de Moneyou Go app niet meer gebruiken. 

Bedankt  voor je vertrouwen en bedankt dat je onderdeel bent geweest van onze mooie reis.

Ik had nog geld staan op mijn Moneyou Go rekening. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Is het je niet gelukt om je Go rekening vóór 15 april 2021 te sluiten en had je er nog geld op staan? Geen zorgen, het is nog steeds van jou. Lees hieronder wat je moet doen om over je geld te beschikken.

Het saldo op mijn Moneyou Go rekening was minder dan € 100

  • Stuur een e-mail vanaf het bij ons bekende e-mailadres naar betalen@moneyou.nl. Of bel ons op 0800 – 666 3993 (maandag t/m vrijdag van 8.30 uur tot 18.00 uur).

  • Geef je Moneyou Go rekeningnummer door en het rekeningnummer waarnaar je het saldo wilt overboeken. Deze rekening moet op dezelfde naam staan als je Moneyou Go rekening.

  • We controleren je identiteit en maken je saldo over naar het gewenste rekeningnummer.
  • Je ontvangt nog een laatste afschrift met het saldo van € 0. Dit afschrift samen met je Financieel Jaaroverzicht 2020 kun je gebruiken voor je belastingaangifte over 2021. 

Het saldo op mijn Moneyou Go rekening was meer dan € 100

  • Stuur een e-mail vanaf het bij ons bekende e-mailadres naar betalen@moneyou.nl
  • Vermeld je Moneyou Go rekeningnummer en het rekeningnummer waarnaar je het saldo wilt overboeken. Deze rekening moet op dezelfde naam staan als je Moneyou Go rekening. 

  • Stuur het volgende mee:

    • kopie van een geldig legitimatiebewijs. Gebruik hiervoor bij voorkeur de Kopie ID app van de Rijksoverheid. 
    • kopie van een recent rekeningafschrift van het rekeningnummer waarnaar je je saldo wilt overboeken. Deze mag niet ouder zijn dan 3 maanden. De tenaamstelling moet gelijk zijn aan je Moneyou Go rekening en het rekeningnummer en de datum moeten duidelijk zichtbaar zijn.
  • Je ontvangt nog een laatste afschrift met het saldo van € 0. Dit afschrift samen met je Financieel Jaaroverzicht 2020 kun je gebruiken voor je belastingaangifte over 2021. 

Veelgestelde vragen

Ontvang ik nog mijn Financieel Jaaroverzicht 2021? 
Is je rekening in 2021 gesloten, dan ontvang je per post een laatste afschrift met het saldo van € 0. Dit afschrift samen met je Financieel Jaaroverzicht 2020 kun je gebruiken voor je belastingaangifte over 2021. Het laatste afschrift is tevens je bewijs dat je Moneyou Go rekening is gesloten. 

Ben je recent verhuisd? Geef dan je nieuwe adres door via betalen@moneyou.nl

Ik ben contactpersoon van een overleden Moneyou Go klant. Wat moet ik doen?
Allereerst onze condoleances. Je kunt het beste contact opnemen met onze klantenservice. Bel ons op 0800 – 666 3993 (maandag t/m vrijdag van 8.30 uur tot 18.00 uur).

Wat gebeurt er met inkomende overboekingen?
We verwerken geen inkomende overboekingen meer. Deze worden geretourneerd aan de afzender.
 
Wat gebeurt er met mijn automatische incasso’s?
We verwerken geen automatische incasso’s meer. Vergeet niet je nieuwe betalingsgegevens door te geven aan de instantie(s) die je hebt gemachtigd voor automatische incasso’s. 

Wat gebeurt er met mijn periodieke overboekingen?
We verwerken geen periodieke overboekingen meer. Je kunt bij je nieuwe bank opnieuw periodieke overboekingen instellen.
 
Ik maak gebruik van de overstapservice naar een andere bank. Is de periode van de overstapservice nog steeds 13 maanden?

Normaal duurt de overstapservice 13 maanden. Omdat Moneyou is gestopt, kunnen we de incasso’s die van je Moneyou Go rekening werden afgeschreven tot 1 september 2021 doorsturen naar je nieuwe rekening. 

Meestal past een incassant na de eerste doorgestuurde incasso je rekeningnummer in hun systeem aan. De volgende incasso’s worden dan direct van je nieuwe rekeningnummer afgeschreven. 

Past een incassant je rekeningnummer niet aan, dan zie je dat in de bij-en afschrijvingen van je nieuwe bank. Neem contact op met de incassant om je nieuwe rekeningnummer door te geven. 

Zijn er incassanten die niet vóór 1 september 2021 een incasso hebben gedaan? Geef dan zelf je nieuwe rekeningnummer door.

Wat gebeurt er met mijn betaalpas?
Deze blokkeren we voor je. Je mag je betaalpas vernietigen of bewaar ‘m als collectors item. De keuze is aan jou.

Kan ik mijn transacties en rekeningafschriften nog inzien als mijn Go rekening is gesloten?
Nadat je Moneyou Go rekening is gesloten, heb je geen toegang meer tot de Go app en kan je geen transacties of rekeningafschriften meer inzien. Deze kun je nog wel opvragen via de klantenservice. Stuur een e-mail vanaf het bij ons bekende e-mailadres naar betalen@moneyou.nl of bel ons op 0800 – 666 3993 (maandag t/m vrijdag van 8.30 uur tot 18.00 uur). Na controle van je identiteit helpen we je verder.

Heb je nog andere vragen?

Bel Moneyou

Bel ons

0800 - 6663993

 Vanuit het buitenland (€ 0,99 p/m):
0031 20  889 2002

Whatsapp met Moneyou

WhatsApp met ons 

+31 6 825 422 08

Alleen voor algemene vragen. Deel geen privacygevoelige gegevens via WhatsApp.