Moneyou Go

Moneyou Go stopt

Sluit je Moneyou Go rekening

 

Vanaf 15 april 2021 sluiten we Moneyou Go. Dit betekent dat je vanaf dat moment de Go app niet meer kunt gebruiken en dat je ook geen toegang meer hebt tot je Moneyou Go rekening. We vragen je daarom om vóór die tijd zelf je rekening te sluiten. Hieronder zie je welke stappen je hiervoor moet doorlopen.

Let op: lukt het niet om je Moneyou Go rekening te sluiten en staat er op 15 april 2021 nog saldo op je rekening? Dan sluiten wij je rekening en boeken we je saldo over naar een tussenrekening. Het saldo is dan nog steeds van jou, maar het duurt dan langer voordat je over je geld kan beschikken.

Voordat je je rekening sluit

Download eerst je Financieel Jaaroverzicht 2020. Hier kun je niet meer bij na het sluiten van je rekening.

Sluit zelf je Moneyou Go rekening

  • Check of je de laatse versie van de Go app gebruikt. Ga naar de App Store/Google Play Store. Via de zoekfunctie ga je naar Moneyou Go. Bij ‘Open’ heb je de laatste versie. Zo niet, klik dan op ‘Werk bij of Update’.

  • Is je app up-to-date? Log in op de Go app
  • Ga naar instellingen
  • Klik op ‘rekening sluiten’ en doorloop de stappen
  • We boeken je totaalsaldo over naar een door jou gekozen rekeningnummer. Je hoeft dus niet zelf het geld uit al je verschillende potjes over te boeken.

Heb je een betaalpas?

Deze blokkeren we voor je zodra je je rekening hebt gesloten. Je mag je betaalpas vernietigen of bewaar ‘m als collectors item. De keuze is aan jou.

Overstapservice

Ik wil een overstapservice aanvragen

Vraag je een overstapservice aan bij een andere bank, dan worden je automatische incasso’s en overboekingen tijdelijk automatisch doorgestuurd naar je rekening bij die ander bank. 

Let op: normaal gesproken duurt de overstapservice 13 maanden, maar omdat Moneyou Go stopt loopt de service tot 1 september 2021. Na deze datum sturen we de automatische incasso’s en overboekingen niet meer door naar je rekening bij de andere bank. Zorg er dus voor dat je vóór deze datum je transacties hebt overgezet naar die bank. 

Ik maak gebruik van de overstapservice van Moneyou naar een andere bank

Normaal gesproken duurt de overstapservice 13 maanden, maar omdat Moneyou Go stopt loopt de service tot 1 september 2021. Na deze datum sturen we de automatische incasso’s en overboekingen niet meer door naar je rekening bij de andere bank. Zorg er dus voor dat je vóór deze datum je transacties hebt overgezet naar die bank.

Ik maak gebruik van de overstapservice van mijn oude bank naar Moneyou

Omdat Moneyou Go stopt, kunnen we ons voorstellen dat je de overstapservice wilt annuleren. Dat kan. Neem contact op met onze klantenservice via betalen betalen@moneyou.nl en geef aan dat je de overstapservice wilt annuleren. 

Let op: als je een nieuwe overstapservice aanvraagt bij een andere bank, dan duurt de overstapservice geen 13 maanden, zoals normaal het geval is, maar tot 1 september 2021. Na deze datum sturen we geen transacties meer door. 

Veelgestelde vragen

Ik heb een e-mail ontvangen waarin Moneyou mij vraagt mijn Moneyou Go rekening te sluiten. Is dit wel te vertrouwen?

Ja. Dit kun je controleren door op het e-mailadres van de afzender te klikken. Is het e-mailadres go@email.moneyou.nl? Dan weet je zeker dat het een bericht is van Moneyou en geen phishing e-mail. Andere belangrijke signalen die duiden op phishing zijn:

  • Een link naar een website die niét overeenkomt met de website van de organisatie die men zegt te zijn (tip: beweeg met je muis over de link. Je ziet dan linksonder in je scherm de echte link);
  • Grammaticale fouten en/of slecht lopende zinnen;
  • Urgentie: een verzoek om snel te reageren;
  • Een verzoek om vertrouwelijke gegevens

Ook belangrijk om te weten: Moneyou vraagt je nooit om je wachtwoorden of pincode. Niet via de e-mail, telefoon of op welke andere manier dan ook. We vragen je ook nooit om via een link in een e-mail of SMS direct in te loggen.

Ik wil mijn Moneyou Go rekening opzeggen maar ik heb geen toegang meer. Wat nu?
Heb je geen toegang tot je Go rekening of kun je het saldo om welke reden dan ook niet meer opnemen of overboeken? Stuur een opzeggingsverzoek per e-mail vanuit het bij ons bekende emailadres naar betalen@moneyou.nl. Geef aan dat je je Moneyou Go rekening wilt opzeggen. Vermeld daarbij je Moneyou Go rekeningnummer en het rekeningnummer waarnaar je het saldo wilt overboeken.

Let op: stuur je het opzeggingsverzoek vanaf een bij ons onbekend emailadres of is het over te boeken bedrag hoger dan € 100? Voeg dan een kopie van een geldig legitimatiebewijs toe aan je verzoek. Gebruik hiervoor bij voorkeur de Kopie ID app van de Rijksoverheid.
 
Hoelang duurt een overboeking vanaf mijn Moneyou Go rekening?

De snelheid van een overboeking ligt aan het tijdstip en de dag waarop je dat doet.

  • Op werkdagen vóór 13.00 uur wordt de overboeking dezelfde werkdag verwerkt.
  • Op werkdagen na 13.00 uur of in het weekend wordt de overboeking de volgende werkdag verwerkt.
    Een snelle verwerking van je overboeking is ook afhankelijk van de ontvangende bank.
Waarom kan ik niet meer inloggen in mijn Moneyou Go app?

Dit kan meerdere oorzaken hebben. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je klantrelatie is beëindigd of dat je account geblokkeerd is, omdat je te vaak het wachtwoord verkeerd hebt ingevoerd. Heb je alles al geprobeerd om in te loggen en lukt het nog steeds niet? Neem dan contact op met onze klantenservice via 0800 - 666 3993.

Hoe zit het met het depositogarantiestelsel als ik mijn geld van Moneyou overboek naar een andere bank?
Het depositogarantiestelsel garandeert een bedrag van € 100.000 per persoon per instelling. Houd er rekening mee dat wanneer je je geld van Moneyou overboekt naar een andere rekening, en je daardoor meer dan dit bedrag op je rekening hebt staan, je tot maximaal €100.000 beschermd bent. 
Meer informatie over het depositogarantiestelsel is te lezen op de website van de DNB.   
 
Mijn betaalpas is verloren/gestolen/beschadigd, kan ik nog een nieuwe bestellen?
Omdat Moneyou Go gaat stoppen, kun je niet meer via de app een nieuwe betaalpas aanvragen. We raden je daarom aan om je Moneyou Go rekening te sluiten. Heb je toch nog een nieuwe betaalpas nodig? Neem dan contact op met onze klantenservice via 0800 - 666 3993 of stuur een e-mail naar betalen@moneyou.nl.

Ik heb mijn Moneyou Go rekening afgesloten, hoe kom ik aan mijn Financieel jaaroverzicht?
Tijdens het sluiten van je rekening hebben we je gevraagd of je het Financieel jaaroverzicht per post van ons wilt ontvangen. Als je hier ‘ja’ hebt aangevinkt, dan hoef je niets te doen. Je ontvangt je jaaroverzicht begin 2021 per post. Ben je dit vergeten? Neem dan in februari 2021 contact op met onze klantenservice via 0800 - 666 3993 of stuur een e-mail naar betalen@moneyou.nl.  Dan sturen we het jaaroverzicht per post naar je toe.

Waarom wordt mijn geld overgeboekt naar een tussenrekening en hoe kan ik er dan bij?
Moneyou Go stopt op 15 april 2021. We vragen je om vóór deze datum het saldo van je Go rekening over te boeken naar een andere rekening. Staat er na 15 april 2021 nog geld op je Moneyou Go rekening? Dan maken we je saldo over naar een tussenrekening van Moneyou. Je geld wordt hier veilig en kosteloos bewaard. Wil je beschikken over je geld? Neem dan contact op met de klantenservice. Na controle van je identiteit zorgen zij ervoor dat je saldo wordt overgemaakt naar je nieuwe rekening.  

Hoe kom ik volgend jaar aan mijn Financieel Jaaroverzicht 2021 als Moneyou dan niet meer bestaat?
Is je rekening in 2021 gesloten, dan ontvang je per post een laatste (maand)afschrift met je saldo van € 0. Dit is ook je saldo per 31 december 2021. We verstrekken geen Financieel Jaaroverzicht aan het einde van het jaar. 

Kan ik mijn transacties en rekeningafschriften nog inzien als mijn Go rekening is gesloten?
Nadat je Moneyou Go rekening is gesloten heb je geen toegang meer tot de Go app en kan je geen transacties of rekeningafschriften meer inzien. 

Tijdens het sluiten van je rekening via de Go app doorloop je een aantal stappen. Hierbij word je erop gewezen je afschriften te downloaden voordat je verder gaat met het sluiten van je rekening. 

Ik maak gebruik van de overstapservice naar mijn Moneyou rekening. Wat gebeurt er als ik de overstapservice intrek?
Betalingen

Als je de overstapservice intrekt worden betalingen die naar je oude rekening worden overgeboekt, niet meer doorgestuurd naar je Moneyou rekening. 

Incasso’s

Incasso’s op je Moneyou Go rekening worden na 15 april automatisch geweigerd. Vraag een overstapservice aan bij je nieuwe bank zodat deze transacties doorgestuurd worden.

1. Trek eerst de overstapservice naar Moneyou in. Dat doe je door een e-mail te sturen naar betalen@moneyou.nl vanaf het bij ons bekende e-mailadres.
2. Vraag de overstapservice aan bij je nieuwe bank. Let op: de overstapservice duurt geen 13 maanden, zoals gewoonlijk, maar loopt tot 1 september 2021. Na deze datum sturen we geen transacties meer door naar je nieuwe rekening.

Je kunt er ook voor kiezen om zelf alle incassanten te informeren over je nieuwe rekening in plaats van een nieuwe overstapservice aan te vragen.

Omdat Moneyou Go gaat stoppen, duurt de overstapservice geen 13 maanden. Wat betekent dit?
Normaal duurt de overstapservice 13 maanden. Omdat Moneyou stopt, kunnen we de incasso’s die van je oude rekening afgeschreven worden tot 1 september 2021 doorsturen naar je nieuwe rekening. 

Meestal past een incassant na de eerste doorgestuurde incasso je rekeningnummer in hun systeem aan. De volgende incasso’s worden dan direct van je nieuwe rekeningnummer afgeschreven. Zijn er incassanten die niet vóór 1 september 2021 een incasso hebben gedaan? Geef ze dan zelf je nieuwe rekeningnummer door. 
 
Ik maak gebruik van de overstapservice naar Moneyou en deze wil ik stopzetten. De rekening bij mijn oude bank heb ik al opgezegd. Wat moet ik nu doen?
Als je je Moneyou rekening wilt sluiten, open je waarschijnlijk een nieuwe rekening bij een andere bank of je hebt ergens anders een bestaande rekening. Je kunt na het stopzetten van je overstapservice een nieuwe overstapservice aanvragen bij de andere bank. Alle incasso’s worden dan voortaan van die rekening afgeschreven.