Financieel Jaaroverzicht 2018

Heb je een Moneyou Spaarrekening, Moneyou Go rekening – een betaal- en spaarrekening in 1 –, een Moneyou Hypotheek of een lening bij Moneyou? Het Financieel Jaaroverzicht 2018 is vanaf half januari als PDF beschikbaar. Voor Moneyou Go is het vanaf begin februari beschikbaar, voor hypotheken wordt dat half februari. Je hebt het Financieel Jaaroverzicht nodig voor je belastingaangifte en je krijgt een mail als het voor je klaar staat.

Belastingdienst en Financieel Jaaroverzicht

Ieder jaar leveren we het Financieel Jaaroverzicht aan bij de Belastingdienst. De Belastingdienst gebruikt deze gegevens onder andere voor je vooraf ingevulde aangifte. Deze aangifte is vanaf begin maart beschikbaar bij de Belastingdienst.

Controleer altijd aan de hand van het Financieel Jaaroverzicht of de gegevens in je aangifte goed zijn ingevuld.

Moneyou Spaarrekening

1. Log in op Moneyou Sparen, rechtsboven op moneyou.nl
2. Ga naar Mijn gegevens > Jaaroverzicht
3. Kies het jaar waarvan je het overzicht wilt downloaden
4. Klik op Downloaden

Moneyou Go rekening

1. Open je Moneyou Go app
2. Ga naar Instellingen > Download rekeningafschriften
3. Selecteer Financieel Jaaroverzicht en kies het jaar waarvan je het overzicht wilt downloaden
4. Klik op Downloaden

Moneyou lening

1. Log in op Moneyou Lenen, rechtsboven op moneyou.nl
2. Ga naar je Berichten
3. Daar staat het Financieel Jaaroverzicht voor je klaar

Moneyou Hypotheek

1. Log in op je Moneyou Hypotheek, rechtsboven op moneyou.nl
2. Ga naar Saldo-opgave
3. Klik op downloaden

Veelgestelde vragen over het Financieel Jaaroverzicht

Heb je een vraag over het Financieel Jaaroverzicht? Bekijk de veelgestelde vragen of neem contact op met onze klantenservice.

Krijg ik een e-mail als mijn Financieel Jaaroverzicht klaar staat?

Ja, je krijgt een e-mail als je Financieel Jaaroverzicht klaar staat.

Welke klanten ontvangen een Financieel Jaaroverzicht of een saldo-opgave?

Klanten met een lening, spaar- of betaalrekening ontvangen een Financieel Jaaroverzicht. Klanten met een hypotheek krijgen een saldo-opgave.

Hoe download ik mijn Financieel Jaaroverzicht?
  • Heb je een Moneyou Spaarrekening? Log in op Moneyou Sparen, rechtsboven op Moneyou.nl. Ga in het menu naar 'Mijn gegevens'. Kies vervolgens voor 'Jaaroverzicht' en selecteer het jaar. Je kunt het overzicht downloaden (PDF) en eventueel printen.
  • Heb je een Moneyou Go rekening (1 rekening voor betalen en sparen)? Open je Moneyou Go app en ga in de instellingen naar ‘Download rekeningafschriften’. Kies vervolgens voor ‘Jaaroverzicht’ en selecteer het jaar. Hier download je het overzicht (PDF).
  • Heb je een Moneyou Hypotheek? Log in op Moneyou Hypotheek, rechtsboven op Moneyou.nl. Ga naar Saldo-opgave. Hier download je je saldo-opgave (PDF).
  • Heb je een lening bij Moneyou? Log in op Moneyou Lenen, rechtsboven op Moneyou.nl Ga naar Berichten. Hier staat het Financieel Jaaroverzicht voor je klaar.
Kan ik het Financieel Jaaroverzicht per post ontvangen?

Helaas niet, maar je kunt het document wel downloaden en printen.

Waarom staat er 31 december op mijn Financieel Jaaroverzicht?

Er staat 31 december op je Financieel Jaaroverzicht omdat het gaat over het saldo dat is opgegeven op 31 december om 24.00 uur. Dit is hetzelfde tijdstip als 1 januari om 00.00 uur. Je kunt dit saldo dus gebruiken.

Staat mijn Moneyou spaarrekening of mijn Moneyou Go rekening vooraf ingevuld op het aangifteformulier van de Belastingdienst?

Ieder jaar per 1 maart zijn je gegevens vooraf ingevuld bij de digitale belastingaangifte. We zijn verplicht om de gegevens uit je Financieel Jaaroverzicht bij de Belastingdienst aan te leveren. Normaal gesproken vult de Belastingdienst met deze gegevens je digitale belastingaangifte zoveel mogelijk vooraf in.