FAQ's: Alle veelgestelde vragen

Terug naar klantenservice Selecteer categorie

Top 50 veelgestelde vragen

  • Kan ik ook geld storten op mijn spaarrekening vanaf een andere rekening dan mijn tegenrekening?

    Bij Moneyou kan er ook geld gestort worden op de spaarrekening vanaf een andere Nederlandse bankrekening. Let op: de allereerste overboeking naar spaarrekening moet wel afkomstig zijn van de tegenrekening.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe lang duurt een overboeking van mijn spaarrekening bij Moneyou naar mijn tegenrekening?

    Een overboeking die op een werkdag voor 13.00 uur wordt ingevoerd, wordt dezelfde werkdag nog verwerkt. Een overboeking die op een werkdag na 13.00 uur wordt ingevoerd, wordt de volgende werkdag verwerkt. De snelheid van de verwerking van je overboeking is ook afhankelijk van je eigen bank.

    Meestal duurt het één tot drie werkdagen voordat een overboeking wordt bijgeschreven op je tegenrekening.  Let op: in het weekend is er geen betalingsverkeer.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Tot welk bedrag kan ik jaarlijks boetevrij extra aflossen op mijn Moneyou Hypotheek?

    Per kalenderjaar mag je maximaal 10% van je hypotheeklening boetevrij aflossen. Een aflossing behoort minimaal € 1000 te zijn. Als je hypotheeklening uit meerdere leningdelen bestaat, beslaat de vrijstelling van 10% op ieder leningdeel. Je kunt het bedrag zelf overmaken op het rekening nummer NL92 ABNA 0427 5550 19 t.n.v. Moneyou. Vermeld hierbij de volgende omschrijving:
    h02 Extra aflossing + uw leningnummer, leningdeelnummer, achternaam.
    Nadat Moneyou de extra aflossing heeft verwerkt (per de 1e van de maand), ontvang je een nieuw leningoverzicht.

    Het nieuwe termijnbedrag gaat in op de eerstvolgende maand na de maand waarin de extra aflossing is gedaan.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoeveel kan ik maximaal overboeken naar mijn Moneyou Spaarrekening?

    Per overboeking kan je maximaal € 999.999 overboeken naar je Moneyou Spaarrekening. Een overboeking van Moneyou naar je tegenrekening kent geen limiet.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Wat moet ik doen bij een overlijden?

    Wanneer een dierbare is overleden, is het belangrijk om de financiële zaken snel en goed af te handelen. Neem hiervoor telefonisch contact op met onze klantenservice: 0800- 666 3993 (kosteloos). Vraag naar de afdeling mutatiedesk. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag vanaf 08:30 uur tot 17:30 uur.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe lang duurt een overboeking naar mijn spaarrekening bij Moneyou?

    Meestal duurt het één tot drie werkdagen voordat een overboeking bij ons binnenkomt. Dit hangt af van de bank waar het geld vandaan komt. Zodra de overboeking door Moneyou is ontvangen, is dit direct zichtbaar op je Persoonlijke pagina.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Ik heb spaargeld bij Moneyou en bij ABN AMRO Bank N.V. Valt dit allebei onder het depositogarantiestelsel?

    Beide spaarrekeningen vallen onder het depositogarantiestelsel. Deze rekeningen worden aangeboden vanuit dezelfde bankvergunning. Dit betekent dat in het geval van een faillissement van ABN AMRO Bank N.V. je spaartegoeden bij ABN AMRO Bank N.V., MeesPierson en Moneyou bij elkaar opgeteld worden.

    Garantie

    Het depositogarantiestelsel garandeert een bedrag van € 100.000 per persoon per instelling. In het geval van een 'en/of rekening' van meerdere personen geldt dit per persoon.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Ik wil een gezamenlijke spaarrekening openen. Kan dat?

    Ja, dat kan. Je kunt een spaarrekening op twee namen openen bij Moneyou. Dit noemen we een gezamenlijke rekening. Beide rekeninghouders zijn ieder afzonderlijk bevoegd om over het spaartegoed op de spaarrekening te beschikken.

    Voor het openen van een gezamenlijke spaarrekening heb je een tegenrekening nodig die exact dezelfde tenaamstelling en adresgegevens kent als de tenaamstelling en adresgegevens die je vermeld tijdens de aanvraag van de nieuwe gezamenlijke spaarrekening.

    Moneyou controleert deze tenaamstelling en adresgegevens met de tenaamstelling en adresgegevens van de tegenrekening. Komen deze gegevens niet met elkaar overeen? Dan ontvang je van ons een e-mail waarin we vragen om aanvullende informatie.   

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoeveel rekeningen kun je in totaal per rekeningsoort aanhouden/aanvragen?

    Je mag in totaal 5 Moneyou Spaarrekeningen en 5 Moneyou Kwartaal Spaarrekeningen aanvragen.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Kan iemand anders ook geld storten op mijn spaarrekening?

    Ja, iemand anders kan ook rechtstreeks geld storten op je spaarrekening bij Moneyou. Het geld moet dan wel afkomstig zijn van een bank in Nederland.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe keert Moneyou de rente uit op mijn spaarrekening?

    Moneyou keert de rente direct uit na afloop van ieder kwartaal. De rente wordt bijgeschreven op de spaarrekening.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe open ik een Moneyou Spaarrekening?

    Je kunt via onze website eenvoudig een Moneyou Spaarrekening openen. Klik op de volgende link en vul het aanvraagformulier in.
    Vervolgens upload je je legitimatiebewijs, controleert de automatisch ingelezen gegevens en geef je een eerste overboeking op via iDeal. Je ontvangt een tijdelijk wachtwoord en hiermee log je vervolgens in op je Persoonlijke pagina bij Moneyou.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Ik ben mijn Gebruikersnaam vergeten. Wat nu?

    Je hebt je gebruikersnaam aangemaakt bij het openen van je Moneyou spaarrekening. Ben je die vergeten? Geen nood. Bel de Moneyou Klantenservice en we sturen je gebruikersnaam per e-mail naar je toe. Dit doen we nadat we je identiteit hebben gecontroleerd. Je kunt ons bereiken op:

    0800 - 666 3993 (kosteloos)

    Tip: wist je dat je heel eenvoudig de Gebruikersnaam kunt wijzigen op je Persoonlijke pagina. Zie:
    Hoe kan ik mijn Gebruikersnaam wijzigen?

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Mijn Persoonlijke pagina is geblokkeerd door het foutief invullen van het antwoord op mijn Geheime vraag. Wat nu?

    We willen je vragen telefonisch contact met onze klantenservice op te nemen via 0800- 666 3993 (kosteloos). Na een juiste verificatie van je persoonsgegevens zullen we de Geheime vraag en het antwoord op de Geheime vraag per e-mail verstrekken.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe kan ik contact opnemen met Moneyou?

    Je kunt de Moneyou Klantenservice bereiken via:

    info@moneyou.nl

    0800 - 666 3993 (kosteloos)

    Maandag tot en met vrijdag: 8:30 tot 21:00 uur
    Zaterdag: 10:00 tot 17:00 uur

    Uitzonderingen
    - Klantenservice Hypotheken is na 17:30 uur en op zaterdag gesloten;
    - Op feestdagen gelden er afwijkende tijden. Bekijk het overzicht <link invoegen>.

    Buitenland
    Wil je de Moneyou Klantenservice vanuit het buitenland bereiken? Bel dan naar:

    +31 20 - 889 2002

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe kan ik geld opnemen vanaf mijn spaarrekening?

    Bij Moneyou kun je geld opnemen van de Moneyou (Kwartaal) Spaarrekening door in te loggen op je Persoonlijke pagina. Ga in het menu ‘Overboekingen’ naar ‘Nieuwe overboeking’. Vul hier het gewenste bedrag in. Let op: er kunnen alleen bedragen overgeboekt worden naar de tegenrekening. Dit is een extra veiligheidsmaatregel van Moneyou. Kijk hier voor de verwerkingstijden van het betalingsverkeer. 

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe kan ik mijn Gebruikersnaam wijzigen?

    Je kunt eenvoudig je gebruikersnaam wijzigen door deze stappen te volgen:

    1. log in op je Persoonlijke pagina.
    2. kies onderaan in het linkermenu voor Mijn gegevens / Wijzigen gegevens / Gebruikersnaam.
    3. bepaal zelf je nieuwe gebruikersnaam. Deze bestaat uit minimaal 8 en maximaal 30 tekens en kan zowel letters als cijfers bevatten.
    4. bevestig je nieuwe gebruikersnaam met je wachtwoord.

    Dat was het. Simpel toch? Voortaan log je in met je nieuwe gebruikersnaam.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe lang duurt het voordat mijn hypotheekaanvraag is goedgekeurd?

    Als je bij Moneyou een hypotheek hebt aangevraagd, ontvang je van ons binnen 1 werkdag een renteaanbod. Bij dat renteaanbod vind je een overzicht van de stukken die je aan ons moet opsturen. Het renteaanbod moet je binnen 14 dagen aan ons terugsturen. Voor het insturen van de stukken mag je meer tijd nemen. Wij beoordelen je documenten op het moment dat we je dossier helemaal compleet hebben. Het beoordelen van de documenten duurt maximaal 2 werkdagen dagen. Je kunt in je persoonlijke hypotheekomgeving volgen welke documenten we hebben ontvangen.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe zeg ik mijn spaarrekening bij Moneyou op?

    Bij Moneyou kan je zelf online een rekening opheffen. Dit is heel eenvoudig: log in op je Persoonlijke pagina, klik in het menu op 'Spaarrekeningen' en dan 'Rekening opheffen'. Je kan aangeven naar welk rekeningnummer het saldo en de resterende rente overgeboekt moet worden. 

    Zijn er aan je spaarrekening bij Moneyou spaardeposito’s gekoppeld? Dan eindigen deze spaardeposito’s tegelijk met de spaarrekening. In het geval van voortijdige beëindiging van het spaardeposito ontvang je alleen het basisrentetarief en geen toprente.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Staat mijn Moneyou Spaarrekening vooraf ingevuld op het aangifteformulier van de belastingdienst?

    Per 1 maart 2017 staan je gegevens vooringevuld bij de digitale belastingaangifte. We zijn verplicht om de gegevens uit je financieel jaaroverzicht bij de Belastingdienst aan te leveren. Normaal gesproken vult de Belastingdienst met deze gegevens je digitale belastingaangifte zoveel mogelijk vooraf in.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe boek ik geld over vanaf mijn spaarrekening naar de tegenrekening?

    Je kunt geld opnemen vanaf je spaarrekening door in te loggen op je Persoonlijke pagina bij Moneyou. Ga in het menu ‘Overboekingen’ naar ‘Nieuwe overboeking’. Vul hier het gewenste bedrag in. Let op: er kunnen alleen bedragen overgeboekt worden naar de tegenrekening. Dit is een extra veiligheidsmaatregel van Moneyou. Contante opnamen zijn niet mogelijk.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe keert Moneyou de rente uit op mijn spaardeposito?

    MoneYou keert de rente op het MoneYou Spaardeposito uit aan het einde van de afgesproken looptijd. Wordt de looptijd tussentijds al beëindigd? Dan keert MoneYou het spaartegoed inclusief de tot dan toe opgebouwde basisrente op diezelfde dag uit op de bijbehorende MoneYou (Kwartaal) Spaarrekening.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoeveel spaardeposito’s kan ik openen?

    Er geldt geen maximum voor het aantal te openen spaardeposito’s.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Ik wil mijn Moneyou Hypotheek (gedeeltelijk) aflossen. Hoe werkt dat?

    Aflossen op je Moneyou Hypotheek is eenvoudig. Je kunt je per kalenderjaar maximaal 10% van je hypotheek boetevrij aflossen.

    Hierbij zijn de volgende zaken goed om te weten:
    * Bestaat je lening uit meerdere leningdelen? Dan geldt de vrijstelling van 10% op ieder leningdeel.
    * Wil je meer dan 10% aflossen? Dan kan er sprake zijn van een boeteregeling.

    De volgende stappen doe je voor je aflossing:
    * Maak het extra aflosbedrag over op rekeningnummer NL92 ABNA 0427 5550 19 t.n.v. Moneyou.
    * Vermeld hierbij de volgende omschrijving: h02 Extra aflossing + je leningnummer, leningdeelnummer en achternaam.

    Nadat Moneyou je extra aflossing heeft verwerkt (per eerste van de maand), ontvang je een nieuw leningoverzicht.

    Neem voor meer informatie telefonisch contact op met Moneyou via 0800 - 666 3993 (kosteloos), kies optie 4 voor Hypotheken.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Kan ik een spaarrekening openen voor mijn minderjarige kind?

    Het is helaas niet mogelijk om een spaarrekening te openen op naam van een minderjarig persoon. Wel kunnen ouders via hun eigen Persoonlijke pagina een extra spaarrekening openen en deze spaarrekening de naam van het kind geven (de ouders blijven dan de rekeninghouder van de spaarrekening). We noemen dit doelsparen.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Aan welke eisen moet een tegenrekening voldoen?

    Een tegenrekening moet aan de volgende eisen voldoen:

    a. De tegenrekening is een Nederlandse betaalrekening bij een bank met een bankvergunning van De Nederlandsche Bank N.V.
    b. De tegenrekening is in euro.
    c. De tegenrekening staat (mede) op naam van de klant.
    d. De tegenrekening van klanten die samen een product afnemen,staat (mede) op naam van ieder van die klanten.



    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Ik ben het antwoord op mijn geheime vraag vergeten. Wat nu?

    Neem telefonisch contact op met onze klantenservice op 0800 - 666 3993 (kosteloos).

    We controleren dan eerst je persoonsgegevens. Als deze kloppen, geven we het antwoord op je geheime vraag per e-mail. Met dit antwoord kun je dan bijvoorbeeld doorgaan met het 'wachtwoord vergeten'-proces.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe lang is het renteaanbod geldig?

    Je renteaanbod is 14 dagen geldig. Binnen die periode moet je het renteaanbod ondertekend aan Moneyou terugsturen.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Kan ik bij Moneyou een overbruggingslening krijgen?

    Ja, het is bij Moneyou mogelijk om een overbruggingslening te nemen indien je huidige woning nog niet verkocht is. Je bent dan wel verplicht om je nieuwe hypotheek bij Moneyou af te sluiten.
    Klik hier voor meer informatie over de Moneyou overbruggingslening.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Waarom kan ik niet inloggen in de App met Apple IOS 11?

    Apple heeft een update uitgebracht, IOS 11. Wanneer je de update installeert, kan je problemen ervaren met het inloggen in de Moneyou Sparen App. We hebben de oplossing hiervoor verwerkt in een update voor de App store en deze zal naar verwachting binnen twee dagen in de Appstore staan. De Moneyou sparen HD app werkt wel correct met IOS 11, zie de app store voor download. 

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Wat is de marktwaarde van mijn woning?

    De volgende waarden van de woning worden als marktwaarde beschouwd: 
    1.     De getaxeerde marktwaarde (de marktwaarde moet in uw taxatierapport staan) 
    2.     WOZ-waarde (staat op de WOZ-verklaring) 
    3.     Nieuwbouw marktwaarde (=Stichtingskosten inclusief renteverlies tijdens de bouw). Bij nieuwbouw wordt de 
            marktwaarde als volgt berekend: Marktwaarde koop/aanneemsom (incl. bouwrente) + meerwerk + renteverlies 
            tijdens de bouw.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe geef ik een wijziging van mijn persoonlijke gegevens door?

    Adres- en contactgegevens wijzigen
    Pas je persoonlijke gegevens aan door deze stappen te volgen:

    1. log in op je Persoonlijke pagina.
    2. klik op Mijn gegevens.
    3. klik op Wijzigen gegevens.
    4. klik op Adres of Contactgegevens en pas je gegevens aan.

    Je kunt ook schriftelijk je adres wijzigen, onder vermelding van je hypotheeknummer en (beide) handtekening(en). Stuur je wijziging(en) naar:

    Moneyou
    Postbus 1715
    3800 BS Amersfoort

    Correspondentieadres wijzigen
    Wijzigt je correspondentieadres? Stuur de wijziging door naar moneyou@stater.nl. Heb je een bouwdepot? Dan kan het ook via het declaratieformulier.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe werkt de renteberekening bij een Moneyou Kwartaal Spaarrekening?

    De Moneyou Kwartaal Spaarrekening kent een basisrente en een bonusrente. Over tussentijdse opnames wordt in principe geen bonusrente vergoed. Omdat de rente op de Moneyou Spaarrekening en Moneyou Kwartaal Spaarrekening momenteel gelijk is, heeft Moneyou besloten om ook over tussentijdse opnames vanaf de Moneyou Kwartaal Spaarrekening toch zowel de basis- als bonusrente te vergoeden.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Ik ben een zelfstandig ondernemer. Kan ik bij Moneyou een hypotheek krijgen?

    Nee, als zelfstandig ondernemer kun je helaas geen hypotheek bij Moneyou krijgen.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Ik heb een blokkade door verkeerd invoeren van mijn wachtwoord. Wat nu?

    Het wachtwoord is vijf keer verkeerd ingevoerd. Nu is je account uit veiligheidsoverwegingen geblokkeerd. Vraag een nieuw wachtwoord aan via de volgende stappen:

    - Ga naar het inlogscherm van je Persoonlijke pagina;
    - Klik op "Wachtwoord vergeten?" om een nieuw wachtwoord op te vragen.

    Zodra je het nieuwe wachtwoord hebt ontvangen, kun je weer inloggen op je Persoonlijke pagin

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Ik wil geld overboeken tussen mijn spaarrekeningen bij Moneyou. Hoe snel wordt dit geld overgeboekt?

    Je kunt op elk moment rechtstreeks geld overboeken tussen de spaarrekeningen op je eigen naam bij Moneyou. Deze overboekingen worden direct verwerkt, ook ’s avonds en in het weekend.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Is mijn spaargeld veilig bij Moneyou?

    Je spaargeld is veilig bij Moneyou. Tot € 100.000 valt je gespaarde geld namelijk onder het Nederlandse depositogarantiestelsel*. Dit betekent dat bij faillissement je banktegoed gegarandeerd is door De Nederlandsche Bank.

    100% dochter van ABN AMRO
    Moneyou is een 100% dochter van ABN AMRO Bank. Bij uitvoering van het depositogarantiestelsel, wordt het geld dat je hebt ondergebracht bij ABN AMRO Bank, ABN AMRO MeesPierson en Moneyou bij elkaar opgeteld.

    Meer informatie
    Wil je meer informatie? Kijk dan op de website van De Nederlandsche Bank. Je kunt ook contact opnemen met de Moneyou Klantenservice via:

    info@moneyou.nl
    0800 - 666 3993

    Lees meer over veilig internetbankieren <link: moneyou.nl/klantenservice/veilig-internetbankieren >

    *Het depositogarantiestelsel geldt niet voor elke (rechts)persoon en niet voor elke vordering. Ga voor meer informatie naar de website van De Nederlandsche Bank.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Kan ik bij Moneyou gebruik maken van een verhuisregeling?

    Dat hangt van je situatie af. Heb je een hypotheek met een vaste rente bij Moneyou? Als je verhuist kun je het rentepercentage van je oude lening meenemen naar je nieuwe woning. Voorwaarde is wel dat je oude lening niet  afgelost mag zijn.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Kan ik lenen met een BKR vermelding?

    Je kunt alleen lenen als je geen achterstandsmelding hebt.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Kan ik zonder kosten (extra) aflossen op mijn Moneyou Doorlopend Krediet?

    Je kunt het bedrag dat je extra wilt aflossen overmaken op rekeningnummer NL24 ABNA 024.32.39.947 ten name van Moneyou Kredieten BV onder vermelding van het contractnummer van je Moneyou Doorlopend Krediet. Er wordt geen boeterente berekend.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Krijg ik een e-mail als mijn Financieel Jaaroverzicht klaar staat?

    Je ontvangt een e-mail zodra het Financieel Jaaroverzicht klaar staat.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Waarom maakt Moneyou geen gebruik van een 2-factor authenticatie?

    De systemen die we gebruiken zijn met de meest recente technologieën beveiligd. Dit is iets wat je van ons mag verwachten als online financiële dienstverlener. Zo maken we gebruik van een firewall en SSL-encryptie. Deze beveiligingsmaatregelen worden gecombineerd met het regelmatig wijzigen van het wachtwoord. Dit is een veelgebruikte methode.

    Extra veilig
    Daarnaast hebben we een extra beveiliging ingebouwd. Je kunt spaargeld namelijk alleen overboeken naar een van tevoren opgegeven tegenrekening. Hierdoor zijn andere beveiligingsmaatregelen zoals 2-factor authenticatie niet nodig.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe deblokkeer ik mijn spaarrekening na een gehackte e-mail?

    Stuur een verzoek per e-mail naar klantenservice@moneyou.nl om je rekening te deblokkeren. Hiervoor hebben we je handtekening en een kopie van een identiteitsbewijs van de rekeninghouder nodig.  Wanneer we dat binnen hebben, deblokkeren we de rekening.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe kan ik geld opnemen van mijn Moneyou Spaardeposito?

    Je kunt alleen de volledige inleg opnemen van je Moneyou Spaardeposito, een deel van de deposito opnemen is niet mogelijk. Je ontvangt te allen tijde de basisrentevergoeding.

    Volg onderstaande stappen om tussentijds geld op te nemen van het Moneyou Spaardeposito en het Moneyou Spaardeposito dus op te breken.
    Stap 1: Log in op je Persoonlijke pagina bij Moneyou, open het spaardeposito-overzicht en selecteer het betreffende Moneyou Spaardeposito.
    Stap 2: Klik op ‘Direct terugstorten’.
    Stap 3: De inleg inclusief de basisrentevergoeding stort Moneyou automatisch terug op de Moneyou (Kwartaal) Spaarrekening. Na deze overboeking wordt het Moneyou Spaardeposito opgeheven.

    Let op: wanneer voor het einde van de afgesproken periode geld wordt opgenomen, dan vervalt de toprente. Je ontvangt dan alleen de basisrente. Moneyou boekt de hoofdsom en rentevergoeding over naar de Moneyou (Kwartaal) Spaarrekening

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe lang duurt een overboeking met de nieuwe overboekingstijd naar mijn Moneyou Spaarrekening?

    Dat is afhankelijk van de verwerkingstijd van je eigen bank. Zodra wij de betaling ontvangen, verwerken we dat meteen op jou spaarrekening.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoeveel kan ik maximaal aflossingsvrij lenen?

    Je kan maximaal 50% van de marktwaarde van de woning aflossingsvrij lenen. Als de aankoopsom lager is dan de waarde van de woning mag je maximaal 50% van de aankoopsom aflossingsvrij lenen.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Ik heb 3 keer een foutieve 5-cijferige pincode ingevoerd en nu is mijn app geblokkeerd. Wat nu?

    Je kunt eenvoudig een nieuwe 5-cijferige pincode aanmaken onder instellingen.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Ik kan niet inloggen op mijn Persoonlijke pagina van Moneyou. Wat nu?

    Wanneer het niet lukt om in te loggen op je Persoonlijke pagina bij Moneyou adviseren we je om eerst de Gebruikersnaam en het zelfgekozen wachtwoord te controleren. Staat de 'Caps Lock'-toets misschien aan? De Gebruikersnaam en het wachtwoord zijn namelijk hoofdlettergevoelig.

    Kijk ook bij:
    Aan welke vereisten moet mijn wachtwoord voldoen?
    Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
    Ik ben mijn Gebruikersnaam vergeten. Wat nu?

    Is er een andere reden dat het je niet lukt om in te loggen? Neem dan telefonisch contact op met Moneyou Klantenservice via 0800 - 666 3993 (kosteloos).

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Kan ik tussentijds geld storten op mijn Moneyou Spaardeposito?

    Bij Moneyou is het niet mogelijk om tussentijds geld te storten op een Moneyou Spaardeposito. Er kan wel een nieuw Moneyou Spaardeposito geopend worden tegen de op dat moment geldende rente.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
  • Hoe kan ik mijn Financieel Jaaroverzicht downloaden?

    Log in op je Persoonlijke pagina en ga in het menu naar 'Mijn gegevens’. Kies vervolgens voor ‘Jaaroverzicht’ en selecteer het jaar. Je kunt het overzicht downloaden (PDF) en eventueel printen.

    Heeft dit antwoord u geholpen? Ja / Nee

    Fijn dat we je hebben kunnen helpen

    Bedankt voor uw feedback.

    Sorry dat we je nog niet hebben kunnen helpen

    Stel je vraag eens op een andere manier. Probeer een aantal steekwoorden of korte zinnen te gebruiken. Lukt het dan nog niet, bel dan naar de MoneYou Klantenservice 0800-666 3993 (kosteloos).
Terug naar klantenservice

Contact

  • Mail ons

    Onze klantenservice helpt je graag bij het beantwoorden van je vragen.
    .

      

Sluiten

Inloggen