291 reviews

Mijn Moneyou Lenen

Beheer zelf je lening online

Op deze pagina vind je informatie over het beheren van je lening bij Moneyou.

Mijn Moneyou Lenen

Log in en beheer je lening via de online omgeving Mijn Moneyou Lenen. Heb je een activatiebrief ontvangen? Activeer hier je account. Nog geen activatiebrief ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice via 0800 – 666 3993 (kosteloos).

Wat kun je regelen via Mijn Moneyou Lenen?

Via Mijn Moneyou Lenen vind je een duidelijk overzicht van je lening bij Moneyou.

  • Je kunt het saldo checken
  • Bij- en afschrijvingen bekijken
  • Geld opnemen vanuit je doorlopend krediet
  • Persoonlijke gegevens wijzigen zoals je adres, telefoonnummer of rekeningnummer

Let op: voor overige wijzigingen gebruik je onderstaande formulieren.

Moneyou

Wijzigingsformulieren


Incassodatum wijzigen

Wil je de datum wijzigen waarop wij het maandbedraq van je rekening afschrijven? Dat is zo geregeld! Download onderstaand formulier, vul het in en mail het naar lenen@moneyou.nl met ‘wijzigingsverzoek + je contractnummer’ als onderwerp. Stuur dit formulier minimaal 5 werkdagen voor zowel de huidige als de gewenste incassodatum in, om de wijziging op tijd door te voeren.

Incassodatum wijzigen

Maandbedrag verhogen

Wil je iedere maand meer aflossen? Download onderstaand formulier en vul het in. Het formulier dient te worden ondertekend door de eerste en, indien van toepassing, de tweede contractant. Mail het vervolgens naar lenen@moneyou.nl met ‘wijzigingsverzoek + je contractnummer’ als onderwerp.

Maandbedrag verhogen

Maandbedrag verlagen

Wil je per maand minder betalen? Download onderstaand formulier en vul het in. Het formulier dient te worden ondertekend door de eerste en, indien van toepassing, de tweede contractant. Mail het vervolgens naar lenen@moneyou.nl met ‘wijzigingsverzoek + je contractnummer’ als onderwerp.

Maandbedrag verlagen

Kredietlimiet verhogen
Wil je de kredietlimiet verhogen? Je kunt je leenbedrag verhogen door een nieuwe aanvraag in te dienen. Vergeet hierbij niet om aan te geven dat je je huidige lening wil oversluiten. Let op! Geld lenen kost geld.
Kredietlimiet verlagen

Wil je de kredietlimiet van je lening verlagen? Download dan onderstaand formulier en vul het in. Het formulier dient ingevuld te worden door de 1e en, indien van toepassing, de 2e contractant. Mail het formulier vervolgens naar lenen@moneyou.nl met ‘Wijzigingsverzoek <je contractnummer>’ als onderwerp.

Hou er rekening mee dat bij een lager kredietlimiet je rentepercentage kan wijzigen. Bekijk hier de actuele rentes per leenbedrag.

Kredietlimiet verlagen

Kredietovereenkomst ontbinden

Je kunt een kredietovereenkomst ontbinden binnen 14 dagen nadat je deze bij Moneyou hebt afgesloten, dit noemen we herroepen. Het saldo moet vervolgens binnen 30 dagen na herroeping worden terugbetaald. Betaal je binnen 5 dagen na herroeping terug? Dan betaal je geen rente. Betaal je na 5 dagen? Dan betaal je de contractuele rente vanaf het moment dat wij het krediet aan jou hebben uitbetaald.

Om de kredietovereenkomst te ontbinden bel je eerst met 0800 – 6663993 om het saldo op te vragen. Houd daarbij je contractnummer bij de hand. Download vervolgens onderstaand formulier en vul het in. Het formulier dient te worden ondertekend door de eerste en (indien van toepassing) de tweede contractant. Mail het formulier naar lenen@moneyou.nl met ‘wijzigingsverzoek + je contractnummer’ als onderwerp en maak het resterende bedrag over. Zodra alles in goede orde is ontvangen zal overeenkomst worden ontbonden.

Kredietovereenkomst ontbinden

Krediet beëindigen

Om het krediet te beëindigen bel je eerst met 0800 – 6663993 om je resterende saldo op te vragen. Houd daarbij je contractnummer bij de hand. Download vervolgens onderstaand formulier en vul het in. Het formulier dient te worden ondertekend door de eerste en (indien van toepassing) de tweede contractant. Mail het formulier naar lenen@moneyou.nl met ‘wijzigingsverzoek + je contractnummer’ als onderwerp en maak het resterende saldo over. Zodra we alles hebben ontvangen nemen wij je verzoek tot beëindiging in behandeling.

Krediet beëindigen

Wijzigingen persoonlijke situatie
Je staat nooit stil. Je leven verandert en dat kan gevolgen hebben voor je lening. Wij zijn dan ook graag op de hoogte van ingrijpende gebeurtenissen zoals verlies van je baan, echtscheiding of overlijden. In deze gevallen willen we je vriendelijk verzoeken telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice via 0800 – 6663993 (kosteloos) zodat wij je persoonlijk kunnen informeren.
Krediet opzeggen bij je huidige aanbieder

Wil je je krediet opzeggen bij je huidige aanbieder? Gebruik daarvoor dit formulier.

Tips veilig omgaan met Mijn Moneyou Lenen

Bij Moneyou gaat veiligheid vóór alles. Wij doen er dan ook alles aan om je geld en gegevens zo goed mogelijk te beschermen. Maar je kunt zelf ook veel doen. Kies bijvoorbeeld niet een te makkelijk wachtwoord en wijzig je wachtwoord regelmatig. Hieronder vind je nog enkele tips om je account bij Mijn Moneyou Lenen zo veilig mogelijk te houden.

Laat niemand meekijken bij inloggen

Zorg ervoor dat niemand meekijkt bij het inloggen op de online omgeving van Mijn Moneyou Lenen. Zo voorkom je dat je gegevens in verkeerde handen belanden. Scherm je toetsenbord af bij het invoeren van je inloggegevens.

Geef je gebruikersnaam of wachtwoord nooit aan anderen

Vraagt iemand om uw inloggegevens? Geef deze dan nooit af. De inloggegevens zijn persoonlijk. De medewerkers van Moneyou zullen nooit, op welke wijze dan ook, om deze gegevens vragen.

Tips voor het kiezen van een veilig wachtwoord

  • Minimaal 8 tekens
  • Afwisselend hoofd- en kleine letter, cijfers en vreemde tekens (%#$@! etc.)
  • Geen bestaande woorden
  • een makkelijk te raden combinaties zoals je geboortedatum

Apparatuur beveiligen

Houd je apparatuur veilig door alleen legale en bekende software te installeren. Gebruik een degelijke virusscanner en beveilig je PC, laptop, mobiele telefoon en/of tablet met een pincode of wachtwoord. Houd tenslotte al je apparaten en programma’s up to date.

Fraude

Heb je een vermoeden dat je slachtoffer bent van fraude? Neem direct telefonisch contact op met onze klantenservice via 0800 – 666 3993.

Waarom is het beschermen van inloggegevens belangrijk?

De inloggegevens geven toegang tot je persoonlijke gegevens en bieden de mogelijkheid om geld over te boeken vanuit je krediet naar je gekoppelde betaalrekening. Wanneer anderen over je inloggegevens beschikken kunnen zij deze misbruiken voor fraude.

Wat doet Moneyou?

Moneyou doet er alles aan om je geld en gegevens te beschermen. Wij hebben daarom geïnvesteerd in goede beveiligingstechnologieën. Meer informatie over veilig internetbankieren bij Moneyou.

Zorgvuldig omgaan met gebruikersnaam en wachtwoord

Kies een veilig wachtwoord.

Veelgestelde vragen Mijn Moneyou Lenen

Welke informatie vind ik in Mijn Moneyou Lenen?

In Mijn Moneyou Lenen vind je de volgende informatie:

  • Soort lening & looptijd
  • Het saldo
  • Hoeveel je kunt opnemen (doorlopend krediet)
  • Bij- en afschrijvingen
  • Rentepercentage
  • Maandelijks incassobedrag
  • Gekoppelde betaalrekening
Hoe vraag ik Mijn Moneyou Lenen aan?

Binnen twee werkdagen nadat je aanvraag voor een lening bij Moneyou is goedgekeurd ontvang je een brief met een activatiecode. Met deze code kun je Mijn Moneyou Lenen activeren.

Wanneer ontvang ik de activatiecode voor Mijn Moneyou Lenen?

Binnen twee werkdagen nadat je aanvraag voor een lening bij Moneyou is goedgekeurd ontvang je een brief met activatiecode.

Welke wijzigingen kan ik doorgeven via Mijn Moneyou Lenen?

Via Mijn Moneyou Lenen kun je de volgende gegevens wijzigen:

  • Het bankrekeningnummer t.b.v. de automatische incasso
  • Je telefoonnummer
  • Je e-mailadres
  • Je adresgegevens

Andere wijzigen kun je doorgeven via de formulieren op de deze pagina

Hoe geef ik een wijziging in mijn persoonlijke situatie door?

Is je persoonlijke situatie gewijzigd vanwege echtscheiding, ontslag of overlijden? Neem telefonisch contact op met onze klantenservice via 0800 – 6663993 (kosteloos) zodat wij je persoonlijk kunnen informeren.

Hoe lang duurt het verwerken van een wijziging?

Wij verwerken een wijziging binnen vijf werkdagen.

Waar kan ik het contractnummer van mijn lening vinden?

Het contractnummer van je lening vind je linksboven op je contract/kredietovereenkomst.

Hoe vraag ik een nieuw wachtwoord aan voor Mijn Moneyou Lenen?

Via deze link stel je een nieuw wachtwoord in.

Lees ook de tips voor veilig gebruik van Mijn Moneyou lenen.

Hoe vraag ik mijn gebruikersnaam op voor Mijn Moneyou Lenen?

Vraag je gebruikersnaam op via deze link.

Waar moet een gebruikersnaam voor Mijn Moneyou Lenen aan voldoen?

Je gebruikersnaam moet bestaan uit 7 tekens zonder spaties. Kies bijvoorbeeld je e-mailadres als gebruikersnaam. De volgende tekens zijn niet toegestaan:  * " & ( )

Lees ook de tips voor veilig gebruik van Mijn Moneyou lenen.

Waar moet een wachtwoord voor Mijn Moneyou Lenen aan voldoen?

Je wachtwoord moet bestaan uit 8 tekens waaronder minimaal 1 hoofletter, 1 kleine letter, 1 cijfer en 1 speciaal teken zoals: @ $ & % ? etc.

Lees ook de tips voor veilig gebruik van Mijn Moneyou lenen.

Wat zijn de voorwaarden van Mijn Moneyou Lenen?

De voorwaarden voor Mijn Moneyou Lenen vind je hier.

Hoe lang duurt het aanvragen van Mijn Moneyou Lenen?

Binnen twee werkdagen nadat je aanvraag voor een lening bij Moneyou is goedgekeurd ontvang je een brief met activatiecode. Hiermee kun je de toegang tot Mijn Moneyou Lenen activeren.

Hoe vraag ik een jaaroverzicht aan voor de Belastingdienst?
  • Heb je een persoonlijke lening? Je ontvangt het jaaroverzicht tussen 15 februari en 1 maart per e-mail. Vanaf dat moment kun je het overzicht ook downloaden vanuit Mijn Moneyou Lenen.
  • Heb je een doorlopend krediet? Je ontvangt geen jaaroverzicht, Op de afschriften van de maanden januari, februari en maart vermelden wij de betaalde rente.
Kan ik mijn rekeningoverzicht downloaden?

Ja, dat kan. Je vindt het overzicht onder ‘Bij- en afschrijvingen’ in Mijn Moneyou Lenen.

Ontvang ik maandelijks een rekeningoverzicht van mijn persoonlijke lening?

Voor de persoonlijke lening sturen wij geen maandelijkse rekeningoverzichten. Alle informatie over je lening vind je in Mijn Moneyou Lenen en ieder jaar ontvang je een jaaroverzicht.

Waar vind ik het rekeningoverzicht in Mijn Moneyou Lenen?

De overzichten vind je onder ‘Bij- en afschrijvingen’ in Mijn Moneyou Lenen.

Kan ik zoeken in de geschiedenis van mijn bij- en afschrijvingen?

Nee, dat is helaas niet mogelijk.

Hoe neem ik contact op met Moneyou?

Vanuit Mijn Moneyou lenen kun je ons rechtstreeks een bericht sturen. Wil je liever iemand spreken? Bel ons op 0800 – 666 3993 (kosteloos). Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur.

Vanuit het buitenland bel je: 0031 20 889 2002.

Wanneer is mijn extra aflossing verwerkt in Mijn Moneyou Lenen?

Een extra aflossing wordt binnen drie werkdagen verwerkt. Check je bij- en afschrijvingen in Mijn Moneyou Lenen.

Kan ik ook vanaf een ander rekeningnummer extra aflossen?

Dat is mogelijk. Let erop dat je in de overboeking je contractnummer vermeldt. Het contractnummer vind je linksboven op je kredietovereenkomst.