Moneyou lenen

3.9/ 5 (289 reviews)

Mijn Moneyou Lenen
Beheer zelf je lening online

Naar Mijn Moneyou Lenen

Op deze pagina vind je informatie over het beheren van je lening bij Moneyou.

Mijn Moneyou Lenen 

Log in en beheer je lening via de online omgeving Mijn Moneyou Lenen.

Heb je een activatiebrief ontvangen? Activeer hier je account.

Nog geen activatiebrief ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice: 0800 – 666 3993 (kosteloos).

Mijn Moneyou Lenen

Wat kun je regelen via Mijn Moneyou lenen?

Via Mijn Moneyou Lenen vind je een duidelijk overzicht van je lening bij Moneyou.

  • Je kunt het saldo checken.
  • Bij- en afschrijvingen bekijken.
  • Geld opnemen vanuit je doorlopend krediet.
  • Persoonlijke gegevens wijzigen zoals je adres, telefoon- of rekeningnummer.

Let op: voor overige wijzigingen gebruik je onderstaande formulieren.


Wijzigingsformulieren

  • Incassodatum wijzigen

    Wil je de datum wijzigen waarop wij het maandbedraq van je rekening afschrijven? Dat is zo geregeld! Download onderstaand formulier, vul het in en mail het naar lenen@moneyou.nl met ‘wijzigingsverzoek + je contractnummer’ als onderwerp. Stuur dit formulier minimaal 5 werkdagen voor zowel de huidige als de gewenste incassodatum in, om de wijziging op tijd door te voeren.

    Incassodatum wijzigen

  • Maandbedrag verhogen

    Wil je iedere maand meer aflossen? Download onderstaand formulier en vul het in. Het formulier dient te worden ondertekend door de eerste en, indien van toepassing, de tweede contractant. Mail het vervolgens naar lenen@moneyou.nl met ‘wijzigingsverzoek + je contractnummer’ als onderwerp.

    Maandbedrag verhogen

  • Maandbedrag verlagen
    Wil je het maandbedrag verlagen? Neem telefonisch contact op met onze klantenservice via 0800-6663993 (kosteloos). Houd daarbij je contractnummer bij de hand. We helpen je graag verder!
  • Kredietlimiet verhogen
    Wil je de kredietlimiet verhogen? Je kunt je leenbedrag verhogen door een nieuwe aanvraag in te dienen. Vergeet hierbij niet om aan te geven dat je je huidige lening wil oversluiten. Let op! Geld lenen kost geld.
  • Kredietlimiet verlagen

    Wil je de kredietlimiet van je lening verlagen? Download dan onderstaand formulier en vul het in. Het formulier dient ingevuld te worden door de 1e en, indien van toepassing, de 2e contractant. Mail het formulier vervolgens naar lenen@moneyou.nl met ‘Wijzigingsverzoek <je contractnummer>’ als onderwerp.
    Hou er rekening mee dat bij een lager kredietlimiet je rentepercentage kan wijzigen. Bekijk hier de actuele rentes per leenbedrag.

    Formulier kredietlimiet verlagen

  • Kredietovereenkomst ontbinden

    Je kunt een kredietovereenkomst ontbinden binnen 14 dagen nadat je deze bij Moneyou hebt afgesloten, dit noemen we herroepen. Het saldo moet vervolgens binnen 30 dagen na herroeping worden terugbetaald. Betaal je binnen 5 dagen na herroeping terug? Dan betaal je geen rente. Betaal je na 5 dagen? Dan betaal je de contractuele rente vanaf het moment dat wij het krediet aan jou hebben uitbetaald.

    Om de kredietovereenkomst te ontbinden bel je eerst met 0800 – 6663993 om het saldo op te vragen. Houd daarbij je contractnummer bij de hand. Download vervolgens onderstaand formulier en vul het in. Het formulier dient te worden ondertekend door de eerste en (indien van toepassing) de tweede contractant. Mail het formulier naar lenen@moneyou.nl met ‘wijzigingsverzoek + je contractnummer’ als onderwerp en maak het resterende bedrag over. Zodra alles in goede orde is ontvangen zal overeenkomst worden ontbonden.

    Kredietovereenkomst ontbinden

  • Krediet beëindigen

    Om het krediet te beëindigen bel je eerst met 0800 – 6663993 om je resterende saldo op te vragen. Houd daarbij je contractnummer bij de hand. Download vervolgens onderstaand formulier en vul het in. Het formulier dient te worden ondertekend door de eerste en (indien van toepassing) de tweede contractant. Mail het formulier naar lenen@moneyou.nl met ‘wijzigingsverzoek + je contractnummer’ als onderwerp en maak het resterende saldo over. Zodra we alles hebben ontvangen nemen wij je verzoek tot beëindiging in behandeling.

    Krediet beëindigen

  • Wijzigingen persoonlijke situatie
    Je staat nooit stil. Je leven verandert en dat kan gevolgen hebben voor je lening. Wij zijn dan ook graag op de hoogte van ingrijpende gebeurtenissen zoals verlies van je baan, echtscheiding of overlijden. In deze gevallen willen we je vriendelijk verzoeken telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice via 0800 – 6663993 (kosteloos) zodat wij je persoonlijk kunnen informeren.
  • Krediet opzeggen bij je huidige aanbieder

    Wil je je krediet opzeggen bij je huidige aanbieder? Gebruik daarvoor dit formulier.


Tips veilig omgaan met Mijn Moneyou Lenen

Bij Moneyou gaat veiligheid vóór alles. Wij doen er dan ook alles aan om je geld en gegevens zo goed mogelijk te beschermen. Maar je kunt zelf ook veel doen. Kies bijvoorbeeld niet een te makkelijk wachtwoord en wijzig je wachtwoord regelmatig. Hieronder vind je nog enkele tips om je account bij Mijn Moneyou Lenen zo veilig mogelijk te houden.

  • Zorgvuldig omgaan met gebruikersnaam en wachtwoord
    Kies een veilig wachtwoord.
  • Tips voor het kiezen van een veilig wachtwoord
    - Minimaal 8 tekens
    - Afwisselend hoofd- en kleine letter, cijfers en vreemde tekens (%#$@! etc.)
    - Geen bestaande woorden
    - Geen makkelijk te raden combinaties zoals je geboortedatum
  • Geef je gebruikersnaam of wachtwoord nooit aan anderen
    Vraagt iemand om uw inloggegevens? Geef deze dan nooit af. De inloggegevens zijn persoonlijk. De medewerkers van Moneyou zullen nooit, op welke wijze dan ook, om deze gegevens vragen.
  • Laat niemand meekijken bij inloggen
    Zorg ervoor dat niemand meekijkt bij het inloggen op de online omgeving van MijnMoneyou Lenen. Zo voorkomen je dat je gegevens in verkeerde handen belanden. Scherm je toetsenbord af bij het invoeren van je inloggegevens.
  • Waarom is het beschermen van inloggegevens belangrijk?
    De inloggegevens geven toegang tot je persoonlijke gegevens en bieden de mogelijkheid om geld over te boeken vanuit je krediet naar je gekoppelde betaalrekening. Wanneer anderen over je inloggegevens beschikken kunnen zij deze misbruiken voor fraude.

  • Apparatuur beveiligen
    Houd je apparatuur veilig door alleen legale en bekende software te installeren. Gebruik een degelijke virusscanner en beveilig je PC, laptop, mobiele telefoon en/of tablet met een pincode of wachtwoord. Houd tenslotte al je apparaten en programma’s up to date.
  • Controleer je afschrijvingen
    Controleer regelmatig je saldo en recente transacties.
  • Fraude
    Heb je een vermoeden dat je slachtoffer bent van fraude? Neem direct telefonisch contact op met onze klantenservice via 0800 – 666 3993.
  • Wat doet Moneyou?
    Moneyou doet er alles aan om je geld en gegevens te beschermen. Wij hebben daarom geïnvesteerd in goede beveiligingstechnologieën. Meer informatie over veilig internetbankieren bij Moneyou.

 



Veelgestelde vragen Mijn Moneyou Lenen


Sluiten

Inloggen