Moneyou Sparen

Moneyou Sparen stopt

Vanaf 5 juli 2021 stopt Moneyou haar Sparen activiteiten.

Onze spaarproducten

Vrij opneembaar

0,00%
Vrij opneembaar                                                       

Kenmerken

  • Variabele looptijd
  • Geen minimale inleg 
  • € 500.000 maximale inleg

6 maanden Vast

0,00%
Kosteloos opneembaar tegen basis rente

Kenmerken

  • Looptijd van 6 maanden
  • € 500 minimale inleg
  • € 500.000 maximale inleg

1 jaar Vast

0,00%
Kosteloos opneembaar tegen basis rente

Kenmerken

  • Looptijd van 1 jaar
  • € 500 minimale inleg
  • € 500.000 maximale inleg

2 jaar Vast

0,00%
Kosteloos opneembaar tegen basis rente

Kenmerken

  • Looptijd van 2 jaar
  • € 500 minimale inleg
  • € 500.000 maximale inleg

1 jaar Groen deposito

0,00%
Groen sparen met mogelijk extra belastingvoordelen

Kenmerken

  • Vaste looptijd van 1 jaar
  • Tussentijds bijstorten en opnemen niet mogelijk
  • Beperkt verkrijgbaar

Algemene voorwaarden

Depositogarantiestelsel

100% vergoeding tot € 100.000

Meer informatie

Historisch spaarrente overzicht

Heb je vragen?

Bel Moneyou

Bel ons

0800 - 6663993

 Vanuit het buitenland (€ 0,99 p/m):
0031 20  889 2002

Whatsapp met Moneyou

WhatsApp met ons 

+31 6 825 422 08

Alleen voor algemene vragen. Deel geen privacygevoelige gegevens via WhatsApp.

Veelgestelde vragen over sparen bij Moneyou

Ik ben het wachtwoord voor mijn spaarrekening vergeten, wat nu?

Ben je het wachtwoord voor je spaarrekening vergeten? Geen paniek. Volg deze stappen:

1. Ga naar de inlogpagina
2. Klik op 'wachtwoord vergeten?'
3. Vul je gebruikersnaam in
4. Neem de captcha-code over
5. Geef antwoord op je geheime vraag

We sturen je daarna een tijdelijk, eenmalig wachtwoord. Log daar vervolgens mee in. Nadat je bent ingelogd, word je direct gevraagd het wachtwoord te wijzigen.

Vereisten wachtwoord
Let op: je nieuwe wachtwoord mag de laatste 5 keer niet gebruikt zijn. Bovendien moet het uit minimaal 8 en maximaal 30 posities bestaan. Daarnaast moet het wachtwoord voldoen aan de volgende 3 eisen:

  • Hoofdletters
  • Kleine letters
  • Cijfers
Hoelang duurt een overboeking van mijn spaarrekening naar mijn tegenrekening?

De snelheid van een overboeking ligt aan het tijdstip en de dag waarop je dat doet.

  • Op werkdagen voor 13.00 uur wordt de overboeking dezelfde werkdag verwerkt.
  • Op werkdagen na 13.00 uur of in het weekend wordt de overboeking de volgende werkdag verwerkt.

Een snelle verwerking van je overboeking is ook afhankelijk van je eigen bank.

Hoe download ik mijn Financieel Jaaroverzicht?

Heb je een Moneyou Spaarrekening? Log in op Moneyou Sparen, rechtsboven op moneyou.nl. Ga in het menu naar 'Mijn gegevens'. Kies vervolgens voor 'Jaaroverzicht' en selecteer het jaar. Je kunt het overzicht downloaden (PDF) en eventueel printen.

Heb je een Moneyou Go rekening (1 rekening voor betalen en sparen)? Open je Moneyou Go app en ga in de instellingen naar ‘Download rekeningafschriften’. Kies vervolgens voor ‘Jaaroverzicht’ en selecteer het jaar. Hier download je het overzicht (PDF).

Hoe kan ik de gebruikersnaam voor mijn spaarrekening wijzigen? 

Je kunt eenvoudig je gebruikersnaam wijzigen door deze stappen te volgen:

1. Log in op je Persoonlijke pagina.
2. Kies onderaan in het linkermenu voor Mijn gegevens / Wijzigen gegevens / Gebruikersnaam.
3. Bepaal zelf je nieuwe gebruikersnaam. Deze bestaat uit minimaal 8 en maximaal 30 tekens en kan zowel letters als cijfers bevatten
4. Bevestig je nieuwe gebruikersnaam met je wachtwoord.

Dat was het. Simpel toch? Voortaan log je in met je nieuwe gebruikersnaam.

Hoe zeg ik mijn spaarrekening op?

Volg onderstaande stappen om je spaarrekening op te zeggen.

1. Log in op je Persoonlijke pagina

2. Klik op 'Spaarrekeningen'

3. Klik op 'Rekening opheffen'

4. Selecteer naar welk rekeningnummer het saldo en de resterende rente overgeboekt moet worden


Spaardeposito's

Zijn er aan je spaarrekening bij Moneyou, spaardeposito's gekoppeld? Dan eindigen deze spaardeposito's tegelijk met de spaarrekening. Als je een spaardeposito voortijdig beëindigt, ontvang je alleen het basisrentetarief en geen toprente. 


Klantrelatie sluiten

Geen actieve producten meer? Je kunt je klantrelatie sluiten door te klikken op het menu 'Mijn Gegevens'. Volg de stappen zoals aangegeven op het scherm. Je klantrelatie is daarna gesloten.

 

Ik wil mijn saldo overboeken maar het lukt mij niet om mijn tegenrekening te wijzigen. Wat moet ik doen?

Lukt het niet om zelf je tegenrekening te wijzigen en wil je je saldo overboeken naar een andere rekening, dan helpen we je daar bij.

Bij een saldo onder de € 100

Neem contact op met onze klantenservice. Dat kan telefonisch of door een e-mail te sturen naar klantenservice@moneyou.nl vanaf je bij ons bekende  e-mailadres. We controleren je identiteit en maken je saldo over naar het gewenste rekeningnummer. Deze rekening moet op dezelfde naam staan als je Moneyou spaarrekening.

Bij een saldo boven de € 100

Stuur een e-mail naar klantenservice@moneyou.nl vanaf je bij ons bekende e-mailadres en stuur het volgende mee: 

  1. Geldig kopie legitimatiebewijs 
  2. Recent kopie rekeningafschrift
    Deze mag niet ouder zijn dan 3 maanden. De tenaamstelling, rekeningnummer en datum moeten duidelijk zichtbaar zijn. 

We controleren je identiteit en maken je saldo over naar het gewenste rekeningnummer. Deze rekening moet op dezelfde naam staan als je Moneyou spaarrekening.

 

Waar moet ik met mijn geld heen nu Moneyou Sparen stopt?

Het spijt ons dat we je geen alternatief kunnen bieden voor je bestaande Moneyou spaar-of betaalrekening. Moneyou is een internetbank waarbij je zelf je bankzaken regelt. We mogen geen advies geven en kunnen je dus ook niet adviseren over producten van andere aanbieders van financiële producten. Op internet vind je verschillende aanbieders van spaarproducten, rente en voorwaarden. Mocht je deskundig advies willen hebben, dan kun je terecht bij erkende financieel adviseurs of je bank waar je je tegenrekening aanhoudt.

Houd wel rekening met het depositogarantiestelsel.

Hoe zit het met het depositogarantiestelsel als ik mijn geld van Moneyou overboek naar een andere bank?

Het depositogarantiestelsel garandeert een bedrag van € 100.000 per persoon per instelling. Houd er rekening mee dat wanneer je je geld van Moneyou overboekt naar een andere rekening, en je daardoor meer dan dit bedrag op je rekening hebt staan, je tot maximaal € 100.000 beschermd bent.

Meer informatie over het depositogarantiestelsel is te lezen op de website van de DNB.