Moneyou Sparen

Moneyou Sparen is gestopt

Bedankt voor je vertrouwen in ons

Op 5 juli 2021 hebben we alle Moneyou spaarrekeningen gesloten. Stond er nog geld op je spaarrekening? Dan hebben we dit overgeboekt naar je tegenrekening. Het kan zijn dat je tegenrekening niet juist was of dat de overboeking om een andere reden niet gelukt is. In dat geval hebben we je saldo overgemaakt naar een tussenrekening van Moneyou.

Mijn geld is overgeboekt naar de tussenrekening van Moneyou. Hoe krijg ik het terug?

Staat je geld op de tussenrekening van Moneyou? Geen zorgen, het is nog steeds van jou. Lees hieronder wat je moet doen om over je geld te beschikken.

Het saldo op mijn Moneyou spaarrekening was minder dan € 100

  • Stuur een e-mail vanaf het bij ons bekende e-mailadres naar sparen@moneyou.nl. Of bel ons op 0800 – 666 3993 (maandag t/m vrijdag van 8.30 uur tot 18.00 uur).

  • Geef het nummer van je Moneyou spaarrekening door en het rekeningnummer waarnaar je het saldo wilt overboeken. Deze rekening moet op dezelfde naam staan als je Moneyou spaarrekening.

  • We controleren je identiteit en maken je saldo over naar het gewenste rekeningnummer.
  • Over een aantal weken ontvang je van ons nog een laatste afschrift. Dit afschrift samen met je Financieel Jaaroverzicht 2020 kun je gebruiken voor je belastingaangifte over 2021.

Het saldo op mijn Moneyou spaarrekening was meer dan € 100

  • Stuur een e-mail vanaf het bij ons bekende e-mailadres naar sparen@moneyou.nl.

  • Vermeld het nummer van je Moneyou spaarrekening en het rekeningnummer waarnaar je het saldo wilt overboeken. Deze rekening moet op dezelfde naam staan als je Moneyou spaarrekening.  

  • Stuur het volgende mee:
    • kopie van een geldig legitimatiebewijs. Gebruik hiervoor bij voorkeur de Kopie ID app van de Rijksoverheid. 
    • kopie van een recent rekeningafschrift van het rekeningnummer waarnaar je je saldo wilt overboeken. Deze mag niet ouder zijn dan 3 maanden. De tenaamstelling moet gelijk zijn aan je spaarrekening bij Moneyou. Het rekeningnummer en de datum moeten duidelijk zichtbaar zijn.
  • Over een aantal weken ontvang je van ons nog een laatste afschrift. Dit afschrift samen met je Financieel Jaaroverzicht 2020 kun je gebruiken voor je belastingaangifte over 2021.

Veelgestelde vragen

Moneyou Sparen sluit per 5 juli 2021, maar mijn rekening is nog niet gesloten. Hoe kan dat?

Het klopt dat Moneyou Sparen per 5 juli 2021 stopt. In de week van 5 juli worden alle spaarrekeningen gesloten. Zolang je rekening nog niet gesloten is, heb je toegang tot je geld en kun je nog geld overboeken naar je tegenrekening.

Ik ben vergeten mijn Financieel jaaroverzicht te downloaden. Wat moet ik nu doen?

Jaaroverzicht 2020 en eerder
Heb je je spaarrekening(en) opgezegd en ben je tijdens het sluiten van de klantrelatie vergeten je jaaroverzicht(en) van 2020 of van de jaren daarvoor te downloaden? Laat het ons weten via info@moneyou.nl en we sturen het overzicht alsnog naar je toe.

Jaaroverzicht 2021
Heb je je klantrelatie beëindigd en ben je vergeten je Financieel Jaaroverzicht van 2021 te downloaden? Geen paniek. Een paar weken na 5 juli 2021 ontvang je per post je Financieel Jaaroverzicht 2021.

Is je rekening door ons gesloten en is het ons niet gelukt je saldo over te maken naar je tegenrekening? Bijvoorbeeld omdat je tegenrekening niet juist is, of omdat de overboeking om een andere reden niet gelukt is. Dan hebben we je saldo overgeboekt naar een Moneyou tussenrekening. Je ontvangt dan een laatste rekeningafschrift per post. Dit afschrift samen met je Financieel Jaaroverzicht 2020 kun je gebruiken voor je belastingaangifte over 2021.

Ik ben vergeten mijn rekeningafschriften te downloaden. Wat moet ik nu doen? 
Nadat je Moneyou spaarrekening is gesloten,  kun je geen transacties of rekeningafschriften meer inzien. Deze kun je nog wel opvragen via de klantenservice. Stuur een e-mail vanaf het bij ons bekende e-mailadres naar sparen@moneyou.nl of bel ons op 0800 – 666 3993 (maandag t/m vrijdag van 8.30 uur tot 18.00 uur). Na controle van je identiteit helpen we je verder.
Ik ben contactpersoon van een overleden Moneyou Sparen klant. Wat moet ik doen?
Allereerst onze condoleances. Je kunt het beste contact opnemen met onze klantenservice. Bel ons op 0800 – 666 3993 (maandag t/m vrijdag van 8.30 uur tot 18.00 uur).
Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens na het sluiten van mijn Moneyou spaarrekening?
Voor Moneyou Sparen geldt de wettelijke bewaartermijn. Zoals je van ons gewend bent, zullen we je gegevens vertrouwelijk en veilig behandelen.

Meer weten over hoe we omgaan met persoonsgegevens? Lees onze privacyverklaring

Heb je nog andere vragen?

Bel Moneyou

Bel ons

0800 - 6663993

 Vanuit het buitenland (€ 0,99 p/m):
0031 20  889 2002

Whatsapp met Moneyou

WhatsApp met ons 

+31 6 825 422 08

Alleen voor algemene vragen. Deel geen privacygevoelige gegevens via WhatsApp.