MoneYou spaarrekeningnummers zijn gewijzigd

Sinds zaterdag 8 april 2017 zijn alle Moneyou spaarrekeningnummers gewijzigd. In plaats van NLxxABNA zie je nu NLxxMOYO in het rekeningnummer.

Zoals je ziet zijn ook de eerste twee cijfers na NL gewijzigd. Deze cijfers kunnen voor elke klant verschillen, omdat dit een persoonlijk controlegetal is. Het rekeningnummer achter de letteraanduiding is niet veranderd.

Wat betekent dit voor mij als klant?

Je rekeningnummer is automatisch aangepast. Je ziet je nieuwe rekeningnummer op je Persoonlijke pagina.

Actueel nieuws

  • Problemen met je nieuwe spaarrekeningnummer? Deze tips kunnen je helpen.
    • Zet naast je nieuwe spaarrekeningnummer ook de BIC-code van Moneyou in de overboeking. De BIC-code van Moneyou is MOYONL21.
    • Controleer of je ook de eerste twee cijfers na NL hebt aangepast. Deze cijfers kunnen voor elke klant verschillen, omdat dit een persoonlijk controlegetal is. Het rekeningnummer achter de letteraanduiding is niet veranderd. Een voorbeeld: NL 11 ABNA 0123456789 → NL 33 MOYO 0123456789
    • Als je periodiek geld overboekt van je betaalrekening naar je spaarrekening, dan moet je de oude periodieke overboeking verwijderen en een nieuwe periodieke overboeking met het nieuwe IBAN-rekeningnummer indienen. Vergeet niet om ook de nieuwe IBAN-rekeningnummer in je adresboek aan te passen. Je hebt hier tot 8 oktober 2017 de tijd voor.
    • Bij ASN, SNS of Regiobank (alle onderdeel van de Volksbank) zijn de nieuwe MOYO-rekeningnummers nog niet in het systeem verwerkt. Als je geld overboekt naar je nieuwe spaarrekeningnummer kun je daarom de melding krijgen dat het rekeningnummer niet bestaat. Gebruik dan nog even je oude rekeningnummer. Je vindt je oude nummer bij berichten in je Persoonlijke pagina.

Wat moet ik zelf doen?

We vragen je om de volgende aanpassingen te doen:

  • Heb je - of iemand anders - periodieke overboekingen naar je spaarrekening ingesteld?
    Maak dan een nieuwe periodieke overboeking met je nieuwe spaarrekeningnummer. Vergeet niet de oude periodieke overboeking te verwijderen.

  • Staat je oude rekeningnummer bij jou – of iemand anders - in het adresboek?
    Wijzig dit dan in je nieuwe nummer.

Overgangsperiode tot 8 oktober 2017

Je hebt tot 8 oktober 2017 de tijd om bovenstaande aanpassingen te doen. Tot die datum worden overboekingen automatisch van je oude rekeningnummer doorgeleid naar je nieuwe rekeningnummer. Je ontvangt dan van ons een e-mail, zodat je weet dat de afzender je oude rekeningnummer nog moet aanpassen. Na 8 oktober 2017 worden betalingsopdrachten naar het oude rekeningnummer niet meer verwerkt. De afzender krijgt dan het geld teruggestort.

Bekijk de veelgestelde vragen
Sluiten

Inloggen