Moneyou stopt met Zakelijk sparen

Moneyou stopt met haar zakelijke spaarproducten ‘Vrij opneembaar’ en ‘2 jaar vast’. In de huidige markt met de aanhoudend lage rente is het voor ons lastig om de zakelijke doelgroep een onderscheidend product met een aantrekkelijke rente aan te bieden. Eind juni is de rente al verlaagd naar 0,00% en in november stoppen we helemaal met Zakelijk sparen.

Moneyou wil het regelen van je bankzaken zo eenvoudig mogelijk maken en we streven naar optimaal gebruiksgemak voor onze klanten. Daarom focussen we ons nog meer op de ontwikkeling van ons innovatieve platform, Moneyou Go. Door je de inzichten te verschaffen die je nodig hebt, maken wij het beheren van je geld eenvoudig, zodat je overzicht hebt over je spaartegoed en weet wat je nog te besteden hebt.
Op dit moment is Moneyou Go alleen te gebruiken voor particulieren. We kijken naar de mogelijkheden om Moneyou Go op termijn aan te bieden voor de zakelijke markt.

Wat kun je verwachten?

Overzicht over je financien bij Moneyou

  • 4 september 2019

    • Aankondiging stopzetten Zakelijk sparen
  • 5 september 2019

    • Je kunt geen nieuwe zakelijke spaarrekening meer openen. 
  • 4 november 2019

    • Je kunt geen overboekingen meer doen van en naar je zakelijke spaarrekening ‘Vrij opneembaar’ en ‘2 jaar vast’.
    • We sluiten je zakelijke spaarrekening. Heb je op dat moment nog saldo op je zakelijke spaarrekening staan? Dan boeken we het tegoed over naar je tegenrekening.
    • Heb je een zakelijke spaarrekening met een looptijd van 2 jaar vast? Dan betalen we de nog openstaande rente voor de resterende looptijd, zodat je hier geen rente misloopt. Dit bedrag maken we over naar je tegenrekening.

Alternatief voor je zakelijke spaarrekening

Voor een alternatief voor je zakelijke spaarrekening verwijzen we je graag door naar onderstaande websites, waar je een overzicht vindt van alle aanbieders van zakelijke spaarproducten.

Websites:
spaarrente.nl
sparen.nl
bankenvergelijking.nl

Veel gestelde vragen en antwoorden

Waarom stopt Moneyou met Zakelijk sparen?
De marktomstandigheden zijn veranderd; de Europese Centrale bank heeft onlangs aangekondigd dat de rente voorlopig laag blijft. In deze markt is het voor ons lastig om kwalitatief goede, aantrekkelijke en onderscheidende spaarproducten voor de zakelijke doelgroep aan te bieden. Daarom kiest Moneyou ervoor om zich volledig te focussen op innovatie producten en services met een optimaal gebruiksgemak. Hiervoor hebben we Moneyou Go ontwikkeld, een bankapp waarmee je eenvoudig je geldzaken kunt organiseren. Op dit moment is de Go app alleen te gebruiken voor particulieren. We kijken naar de mogelijkheden om Moneyou Go op termijn aan te bieden voor de zakelijke markt.

Heeft Moneyou een alternatieve rekening voor mijn zakelijke spaarrekening?

Op dit moment biedt Moneyou geen alternatief spaarproduct. Wel kijken we naar de mogelijkheden om Moneyou Go op termijn ook aan te bieden voor de zakelijke doelgroep.
Voor een alternatief voor je zakelijke spaarrekening verwijzen we je graag door naar onderstaande websites, waar je een overzicht vindt van alle aanbieders van zakelijke spaarproducten.

Websites:
spaarrente.nl
sparen.nl
bankenvergelijking.nl


Hoe kan ik mijn zakelijke spaarrekening sluiten?
Om je zakelijke spaarrekening zelf te sluiten, doorloop je de volgende stappen:
1. Log in op je Persoonlijke pagina.
2. Klik op ‘Spaarrekeningen’.
3. Klik op ‘Rekening opheffen’.
4. Selecteer naar welk rekeningnummer het saldo en de resterende rente overgeboekt moet worden.

Hoe kan ik mijn tegenrekening wijzigen?

Helaas kun je vanwege veiligheidsrisico’s niet zelf je tegenrekening wijzigen. We willen je graag helpen om zo snel mogelijk weer over je saldo te kunnen beschikken.

Is je huidige tegenrekening gesloten?
Is je tegenrekening niet meer actief, maar ben je in bezit van een andere zakelijke tegenrekening met dezelfde tenaamstelling? Dan hebben we een paar gegevens van je nodig. Dit leggen we je hieronder puntsgewijs uit.

1. Maak 0,01 cent over van je Moneyou zakelijke spaarrekening naar de huidige tegenrekening. Dit is voor ons bewijs dat de tegenrekening gesloten is;
2. Maak 0,01 cent over van je zakelijke betaalrekening naar je zakelijke spaarrekening of verstuur ons een recente rekeningafschrift (niet ouder dan 3 maanden) waar we het saldo naar toe mogen overboeken;
3. Verzoek voor het overboeken waarin je aangeeft van en naar waar het bedrag naar toe overgeboekt mag worden;
4. Kopie geldig legitimatiebewijs.

Heb je geen tegenrekening op dezelfde tenaamstelling?
Is je tegenrekening niet meer actief en ben je niet meer in bezit van een zakelijke tegenrekening met dezelfde tenaamstelling? Dan hebben we een paar gegevens van je nodig. Dit leggen we je hieronder puntsgewijs uit.

1. Bewijslast openstaande schulden Belastingdienst;
2. Maak 0,01 cent over van je Moneyou zakelijke spaarrekening naar de huidige tegenrekening. Dit is voor ons bewijs dat de tegenrekening gesloten is;
3. Maak 0,01 cent over van je zakelijke betaalrekening naar je zakelijke spaarrekening of verstuur ons een recente rekeningafschrift (niet ouder dan 3 maanden) waar we het saldo naar toe mogen overboeken;
4. Verzoek voor het overboeken waarin je aangeeft van en naar waar het bedrag naar toe overgeboekt mag worden;
5. Kopie geldig legitimatiebewijs.

Stuur je verzoek met bovenstaande gegevens naar zakelijksparen@moneyou.nl. We nemen je verzoek, indien alles is ontvangen, zo snel mogelijk in behandeling nemen.

Hoe kan ik mijn klantrelatie sluiten?
Heb je al je zakelijke spaarrekeningen opgezegd? Dan kun je nu je klantrelatie sluiten.

1. Log in op je Persoonlijke pagina.
2. Klik op ‘Mijn gegevens’.
3. Klik op ‘Klant sluiten’.
4. Volg de stappen voor het downloaden van je Financieel jaaroverzicht en het sluiten van de klantrelatie.


Wanneer ontvang ik mijn Financieel jaaroverzicht?

Je rekening is gesloten, maar je klantrelatie is nog niet beëindigd. Je kan deze zelf beëindigen en meteen je Financieel Jaaroverzicht downloaden.

Volg dan deze stappen:
1. Log in op je Persoonlijke pagina.
2. Klik op ‘Mijn gegevens’.
3. Klik op ‘Klant sluiten’.
4. Volg de stappen voor het downloaden van je Financieel jaaroverzicht en het sluiten van de klantrelatie.

Heb je de klantrelatie gesloten zonder het Financieel jaaroverzicht te downloaden? Stuur dan een e-mail naar zakelijksparen@moneyou.nl. We sturen je Financieel jaaroverzicht begin 2020 naar je toe.

Sluit je de klantrelatie niet zelf? Dan blijf je toegang houden tot je Persoonlijke pagina. In januari 2020 ontvang je van ons een e-mail wanneer je Financieel Jaaroverzicht klaarstaat op je Persoonlijke pagina.


Ik heb een zakelijke spaarrekening met een looptijd van 2 jaar vast. Wat gebeurt er met de rente voor de resterende looptijd?
Heb je een zakelijke spaarrekening met een looptijd van 2 jaar vast? Dan betalen we de nog openstaande rente voor de resterende looptijd, zodat je hier geen rente misloopt. Dit bedrag maken we over naar je tegenrekening.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Ben je het wachtwoord voor je spaarrekening vergeten? Geen paniek. Volg deze stappen:

1. Ga naar de inlogpagina.
2. Klik op 'wachtwoord vergeten?'.
3. Vul je gebruikersnaam in.
4. Neem de captcha-code over.
5. Geef antwoord op je geheime vraag.

We sturen je daarna een tijdelijk, eenmalig wachtwoord. Log daar vervolgens mee in. Nadat je bent ingelogd, word je direct gevraagd het wachtwoord te wijzigen.

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten. Wat nu?
Ben je je gebruikersnaam vergeten? Geen nood. Neem contact op met de Moneyou Klantenservice en we sturen je gebruikersnaam per e-mail naar je toe. Dit doen we nadat we je identiteit hebben gecontroleerd. Je kunt ons bereiken op: 0800 - 666 3993 (maandag t/m vrijdag van 8.30 uur tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 uur tot 17.00 uur).
Heb je nog een andere vraag? We helpen je graag verder:

Via e-mail: zakelijksparen@moneyou.nl
Via telefoon:  0800 – 666 3993 (maandag t/m vrijdag van 8.30 uur tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 uur tot 17.00 uur)