Vind het antwoord op je vraag

Zoek hieronder op trefwoord, bekijk de veelgestelde vragen of neem direct contact met ons op.

Veelgestelde vragen

Kosten afsluiten

Of je nu kiest voor zelf online afsluiten of via een adviseur – afsluitkosten betaal je altijd. De kosten bij zelf afsluiten zijn wel veel lager, omdat je alles zelf regelt en geen advies krijgt. Sluit je je hypotheek af via een adviseur? Dan krijg je ook financieel advies waarvoor je naast de afsluitkosten ook advieskosten betaalt. Lees meer over kosten bij het afsluiten van je hypotheek in beide situaties.

Kosten bij wijzigen

Heb je al een hypotheek bij ons en wijzigt er iets in je situatie? Of wil je iets aanpassen? Veel aanpassingen kun je kosteloos zelf online regelen in Mijn Moneyou. Denk bijvoorbeeld aan extra aflossen. Sommige situaties kun je niet zelf regelen. In dat geval kan je adviseur je helpen of kan je ons bellen als je geen adviseur hebt. Houd er rekening mee dat er kosten in rekening worden gebracht voor het aanpassen van je hypotheek en afhankelijk van je vraag ook advieskosten. Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op.

Dat is een mogelijkheid als je overwaarde op je huis hebt, of als je huis na de verbouwing meer waard is. Kijk voor meer informatie op de pagina over verhogen. Moneyou vindt duurzaam wonen belangrijk. Heeft jouw (nieuwe) woning minimaal een geregistreerd energielabel A? Dan krijg je duurzaamheidskorting bij de start van je nieuwe rentevastperiode, of binnen 24 maanden daarna. Daarnaast kan je mogelijk meer lenen om verduurzamende maatregelen te betalen. Kijk bij energiebesparende maatregelen.

Adres- en contactgegevens aanpassen

Je e-mailadres en telefoonnummer pas je het snelst online aan.

  1. Log in op Mijn Moneyou
  2. Klik rechtsboven in het scherm op ‘Mijn accountgegevens’
  3. Door te klikken op het potloodje pas je je gegevens aan
  4. Je krijgt daarna een bevestiging van je wijziging

Heb je geen Mijn Moneyou? Je mag ons ook bellen op 0800 - 666 39 93. We leggen je dan stap voor stap uit wat je moet doen.

Een adreswijziging geef je als volgt door: stuur ons een mail of brief met daarin je adreswijziging en de reden dat je adres verandert. Mail naar hypotheken@moneyou.nl of stuur je brief naar Moneyou, Postbus 1700, 3800 BS Amersfoort. Vergeet niet om ook je leningnummer en je handtekening mee te sturen.

Als je hypotheek hierdoor in een lagere risicoklasse valt, kan je je rente laten verlagen. Stuur een mail naar hypotheken@moneyou.nl met de vraag om je risicoklasse aan te passen. Stuur de laatste WOZ-verklaring of een goedgekeurd taxatierapport mee. Deze documenten mogen niet ouder zijn dan 6 maanden.

Lees meer over het tussentijds aanpassen van je rente

Hoe weet ik of de rente wordt aangepast?

Na de beoordeling ontvang je van ons een mail. Als we je renteverlaging hebben goedgekeurd, vind je in deze mail de nieuwe rente en vanaf welke datum deze geldt. Ook als je rente niet verandert, sturen wij je hierover een mail.

Een adreswijziging geef je als volgt door: stuur ons een mail of brief met daarin je adreswijziging en de reden dat je adres verandert. Mail naar hypotheken@moneyou.nl of stuur je brief naar Moneyou, Postbus 1700, 3800 BS Amersfoort. Vergeet niet om ook je leningnummer en je handtekening mee te sturen.