Service en contact

Wij helpen je graag

Bel ons

Voor al je vragen over je Moneyou Hypotheek.

0800 - 666 39 93

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag: 8.30 - 21.00 uur

Zaterdag: 9.00 - 17.00 uur

Veelgestelde vragen

Als je je hypotheek afsluit of verhoogt via een adviseur kan je kiezen voor het direct ophalen van je gegevens bij de overheidsbronnen waar deze gegevens bekend zijn. In plaats van dat je zelf je documenten bij elkaar zoekt, geef je toestemming aan een applicatie om deze gegevens direct op te halen bij bijvoorbeeld MijnOverheid of UWV. Lees meer op moneyou.nl/brondata.

Als je bang bent dat je je rekeningen niet meer kan betalen, bel ons dan op 0800 – 666 39 93 (gratis). We hebben een speciaal team dat ervaring heeft met het begeleiden bij betalingsproblemen. Samen met jou kijken we dan naar een oplossing. We begrijpen dat het lastig kan zijn om hulp te vragen, maar wacht niet te lang met bellen. Je kan ons bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 21.00 uur.

Lees meer over betalingsproblemen

Kosten afsluiten

Of je nu kiest voor zelf online afsluiten of via een adviseur – afsluitkosten betaal je altijd. De kosten bij zelf afsluiten zijn wel veel lager, omdat je alles zelf regelt en geen advies krijgt. Sluit je je hypotheek af via een adviseur? Dan krijg je ook financieel advies waarvoor je naast de afsluitkosten ook advieskosten betaalt. Lees meer over kosten bij het afsluiten van je hypotheek in beide situaties.

Kosten bij wijzigen

Heb je al een hypotheek bij ons en wijzigt er iets in je situatie? Of wil je iets aanpassen? Veel aanpassingen kun je kosteloos zelf online regelen in Mijn Moneyou. Denk bijvoorbeeld aan extra aflossen. Sommige situaties kun je niet zelf regelen. In dat geval kan je adviseur je helpen of kan je ons bellen als je geen adviseur hebt. Houd er rekening mee dat er kosten in rekening worden gebracht voor het aanpassen van je hypotheek en afhankelijk van je vraag ook advieskosten. Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op.

Dat is een mogelijkheid als je overwaarde op je huis hebt, of als je huis na de verbouwing meer waard is. Kijk voor meer informatie op de pagina over verhogen. Moneyou vindt duurzaam wonen belangrijk. Heeft jouw (nieuwe) woning minimaal een geregistreerd energielabel A? Dan krijg je duurzaamheidskorting bij de start van je nieuwe rentevastperiode, of binnen 24 maanden daarna. Daarnaast kan je mogelijk meer lenen om verduurzamende maatregelen te betalen. Kijk bij energiebesparende maatregelen.

Adres- en contactgegevens aanpassen

Je e-mailadres en telefoonnummer pas je het snelst online aan.

  1. Log in op Mijn Moneyou
  2. Klik rechtsboven in het scherm op ‘Mijn accountgegevens’
  3. Door te klikken op het potloodje pas je je gegevens aan
  4. Je krijgt daarna een bevestiging van je wijziging

Heb je geen Mijn Moneyou? Je mag ons ook bellen op 0800 - 666 39 93. We leggen je dan stap voor stap uit wat je moet doen.

Een adreswijziging geef je als volgt door: stuur ons een mail of brief met daarin je adreswijziging en de reden dat je adres verandert. Mail naar hypotheken@moneyou.nl of stuur je brief naar Moneyou, Postbus 1700, 3800 BS Amersfoort. Vergeet niet om ook je leningnummer en je handtekening mee te sturen.

Mail ons

hypotheken@moneyou.nl

Je ontvangt binnen 2 werkdagen een reactie.

Postadres

Moneyou 
Postbus 1700
3800 BS Amersfoort

Fraude melden

Heb je een vreemde mail, sms of app ontvangen? Geef het aan ons door. Zo help je om fraude en oplichting aan te pakken.

Heb je een klacht?

Heb je een vervelende ervaring gehad? Dan willen wij dat graag weten. Wij doen ons best om een oplossing te vinden.

Informatie over sparen, betalen en lenen

Sinds 2021 biedt Moneyou geen leningen en spaar- en betaalproducten meer aan.

Had je nog geld staan op je Moneyou Spaarrekening?

Had je nog geld staan op je Moneyou Go rekening?

Leningen zijn overgedragen aan DEFAM